آفتاب

روسیه خواستار کاهش تنش ها در شبه جزیره کره شد

روسیه خواستار کاهش تنش ها در شبه جزیره کره شد

تهران-ایرنا- وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای از طرف های درگیر در شبه جزیره کره خواست تا خویشتندار باشند و از انجام اقدامات تحریک آمیز که منجر به تشدید تنش ها در این شبه جزیره می شود، امتناع کنند.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: ما به شدت نگران آزمایش های موشک های کوتاه برد اخیر کره شمالی هستیم. تمایل داریم که بر این مسئله تاکید کنیم طرف های درگیر در شبه جزیره کره از انجام اقداماتی که منجر به تشدید تنش ها در این شبه جزیره و همچنین با تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل مغایرت دارد، امتناع کنند.

در ادامه این بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: مطمئن هستیم که این مهم است مذاکرات شش جانبه در مورد برنامه هسته ای کره شمالی ادامه یابد و مکانیزم هایی را در راستای تضمین امنیت در این منطقه ایجاد شود.

این بیانیه وزارت خارجه روسیه در حالی اعلام شده است که خبرگزاری رسمی کره شمالی روز چهارشنبه گزارش داد که این کشور دو موشک کوتاه برد را آزمایش و به سوی سواحل شرقی این کشور پرتاب کرد.

این در حالی است که کره شمالی در چند روز اخیر نیز چندین موشک کوتاه برد آزمایش کرده بود و تنش ها میان کره شمالی و کره جنوبی همچنان پابرجاست.

کره شمالی اخیرا تهدید کرده بود که قصد دارد چهارمین آزمایش هسته ای خود را انجام دهد .اعلام انجام آزمایش هسته ای جدید کره شمالی سبب تشدید تنش ها در شمال شرق آسیا خواهد شد.

اعضای مذاکرات شش جانبه با هدف خلع سلاح هسته ای کره شمالی نیز تلاش کرده اند راهی برای از سرگیری مذاکرات پیدا کنند تا روابط میان دو کره بهبود و از تنش ها در شبه جزیره کره کاسته شود.

نماینده هسته ای ارشد کره جنوبی پیشتر گفته بود که آمریکا، چین و کره جنوبی در مورد مطرح کردن شروطی برای ازسرگیری مذاکرات شش جانبه بحث می کنند.

کره شمالی اخیرا هشدار داده بود که به تمامی اقدام های تحریک آمیز آمریکا و کره جنوبی در مورد تمرین ها و رزمایش های نظامی و موشکی شان بدون هرگونه اغماضی پاسخ خواهد داد.

رسانام**9234**5981
کد N371643

وبگردی