آفتاب

بلومبرگ: بحران عراق و بی‌ثباتی لیبی بر مذاکرات وین تاثیر گذار است

بلومبرگ: بحران عراق و بی‌ثباتی لیبی بر مذاکرات وین تاثیر گذار است

بحران بوجود آمده در عراق و بی‌ثباتی سیاسی در لیبی باعث ‌شده است که بار دیگر مباحث مربوط به تحریم‌های اعمالی علیه ایران مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، با توجه به این که عراق به عنوان چهارمین کشور صادرکننده ذخایر نفتی به همراه لیبی دچار بحران شده‌ است، اکنون تولید نفت در جهان با مشکلاتی مواجه است. در این میان این سوال مطرح می‌شود که آیا اعمال تحریم علیه نفت ایران قابل قبول است؟ زیرا بحران عراق ممکن است صادرات نفت را مورد تهدید قرار دهد.

امروز طرف‌های 1+5 و ایران در وین دور هم جمع می‌شوند تا درباره لغو تحریم‌ها در حوزه‌های بانکی، انرژی، کشتیرانی و تجارت گفت‌وگو کنند.

در برابر این کار ایران نیز باید ثابت کند که برنامه هسته‌ای‌اش کاملا صلح‌آمیز است. سال گذشته ایران با 1+5 توانستند توافق ژنو را امضا کرده و برخی تحریم‌ها برداشته شود. به نظر می‌رسد بحران عراق و هم‌چنین بحران سیاسی در لیبی بر مذاکرات ایران و 1+5 تاثیر بگذارد و تحریمهای اعمالی مورد تجدیدنظر قرار گیرد.

رابین میلز، مشاور پروژه انرژی منار در دوبی، در این‌باره می‌گوید: نفت ایران می‌تواند در این دوران بحران‌زا به بازار کمک کند. اگر میزان خرید نفت ایران کاهش یابد در این‌صورت در برابر مشتریان گزینه‌های انتخابی کاهش یافته و ممکن است باعث بروز بحران شود.

اتهای پیام

کد N371466

وبگردی