آفتاب
ترقی در گفتگو با مهر:

دشمنان برای ضربه زدن به ایران حتی قوانین بین المللی را زیر پا می گذارند

دشمنان برای ضربه زدن به ایران حتی قوانین بین المللی را زیر پا می گذارند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سالگرد انهدام هواپیمای مسافربری ایران در سال 67 توسط ناو جنگی آمریکایی گفت: این اقدام خشونت آمیز علیه ملت ایران نشان داد که دشمنان برای ضربه زدن به جمهوری اسلانی ایران حتی حاضر هستند قوانین بین المللی را نقض کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید رضا ترقی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سالگرد انهدام هواپیمای مسافربری ایران در سال 67 توسط ناو جنگی آمریکایی در آسمان خلیج فارس اظهار داشت: این اقدام نیروی دریایی ارتش آمریکا حاکی از دخالت صریح و روشن آنان در جنگ تحمیلی ایران با عراق بود و این اقدام هولناک آمریکایی ها در جهت همراهی دشمنان ایران با رژیم بعث عراق انجام شد.

وی افزود: آمریکایی ها با منهدم کردن هواپیمای مسافربری ایران قوانین بین المللی را به آشکارا زیر پا گذاشتند و حتی در ابتدا حاضر به پاسخگویی و عذرخواهی نشدند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: این اقدام خشونت آمیز علیه ملت ایران نشان داد که دشمنان برای ضربه زدن به جمهوری اسلانی ایران حتی حاضر هستند قوانین بین المللی را نقض کنند.

ترقی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به منظور محکوم کردن این اقدام خواستار غرامت از دولت آمریکا به خاطر این اقدام متجاوزگرایانه شد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از طریق مراجع بین المللی و سازمان ملل پیگیر حقوق قانونی خود شد، اظهار داشت: آمریکایی ها همچنان سعی داشتند به این حادثه پاسخی ندهند و با استدلال ها غیر قابل قبول این اقدام را دفاع نظامی از کشتی خود عنوان می کردند اما در مجموع تلاش های مسئولان ایران توانست اثبات کند که این اقدام آنان بر خلاف قوانین بین المللی بود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تاکیدات و سخنان حضرت امام پس از حادثه 12 تیر سال 67 گفت: امام (ره) در وهله اول بر حمایت آشکار آمریکا و سایر دشمنان ملت ایران از عراق تاکید داشتند و فرمودند دشمن اصلی ما آمریکا است که با این اقدام خود علیه ملت ایران پهره واقعی و ذاتی خود را نشان داد.

ترقی اضافه کرد: امام در بیاناتی اشاره داشتند که کشورهایی همچون عراق و افرادی امثال صدام حالت دست آموز و پرورش یافته آمریکا هستند و همچنین از مسئولان خواستند که شکایت ملت را در عرصه بین المللی پیگیری کنند و همچنین باید پاسخ محکمی در جنگ حق علیه باطل به دشمن دهند.

کد N371452

وبگردی