آفتاب

رییس جمهوز:دولت به وعده های خود وفادار است

رییس جمهوز:دولت به وعده های خود وفادار است

رییس جمهوری روز چهارشنبه درنشست مشترک هیات دولت و استانداران سراسر کشور اعلام کرد که دولت خود را موظف می داندکه پاسدار رای مردم بوده و به وعده های خود وفادار باشد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این نشست که در ساختمان حافظیه مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد برگزار شد ، با تاکید بر ضرورت اجرای کامل و به موقع طرح های اصلی مصوب سفرهای استانی اظهار داشت: این حرکت از یکسو موجب رشد و آبادانی استان ها شده و از سوی دیگر باعث تقویت اعتماد عمومی به دولت و افزایش سرمایه اجتماعی می شود.

روحانی استانداران را نماینده عالی دولت و بالاترین مقام اجرایی در استان خواند و گفت:استانداران مسئول پیگیری طرح های اصلی مصوب در سفرهای استانی و تحقق وعده های مطرح شده در این زمینه هستند.

رییس جمهور همچنین بافراخواندن استانداران به جلب مشارکت بخش خصوصی دراجرای طرحهای استانی خاطرنشان کرد :با توجه به اولویت مهم دولت در سال ۹۳ یعنی رونق اقتصادی و خروج از رکود تورمی که میزان آن در تاریخ کشور بی سابقه است، افزایش سرمایه گذاری و جلب مشارکت سرمایه گذاران اهمیت مضاعفی دارد .

روحانی، رشد منفی سال های ۹۱ و ۹۲ را شایسته جامعه ایران ندانست و تاکید کرد: امروز خبرهای موجود از صنعت خودرو سازی، پتروشیمی، فولاد، لوازم خانگی و نفت و گاز حاکی از رشد این تولیدات و نوید بخش خروج از رکود است و استانداران باید همه تلاش خود را برای رونق اقتصادی و رشد اشتغال به کار گیرند.

رییس جمهور مسئله محیط زیست را از ضرورت های مهم زندگی مردم دانست و گفت: امروز دریاچه ارومیه به عنوان یک معضل زیست محیطی برای کشور مطرح است که می تواند بخش وسیعی از کشور را تحت تاثیر قرار دهد لذا باید توجه به محیط زیست از جمله جنگل های زاگرس،موضوع ریزگردها ،تالابها و فاضلاب، نه به عنوان یک امر تشریفاتی و تجملی بلکه به عنوان یک موضوع مهم مورد توجه همه مسئولان باشد.

وی افزود: جاذبه های متنوع طبیعی، تاریخی و زیارتی کشور زمینه مناسبی برای افزایش گردشگری در کشور است و استانداران با برنامه ریزی مناسب این بخش را تقویت کنند.

رییس جمهور در بخش دیگری از اظهاراتش ، دستاوردهای ده ماهه سیاست خارجی را در بهبود مناسبات و روابط با کشورهای همسایه و جهان مهم ارزیابی کرد و اظهارداشت: مهمترین معیار برای ما حفظ منافع کشور است و این مسیر را با پاسداری از ارزشها و عزت کشور با جدیت دنبال می کنیم.

روحانی خاطر نشان کرد: رای مردم از جمله آرای مردم ساکن روستاهای کشور در انتخابات ریاست جمهوری حاوی معانی ارزشمندی است که به روشنی خواست عمومی را منعکس می کند لذا دولت خود را موظف می داند که پاسدار رای مردم بوده و به وعده های خود وفادار باشد.

رییس جمهور همچنین ضرورت تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رفتار توام با احترام را مورد تاکید قرار داده و گفت: معیار این روابط عمل به وظایف قانونی از سوی مسئولان اجرایی و نمایندگان است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه فرهنگ و پاسداری از ارزشهای والای دینی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای همه ما بسیار مهم است تصریح کرد: در این راستا اصل اساسی برای ما رعایت کرامت مردم است و این از ویژگی های دولت کریمه است .خطای افراد و یا حتی عمل خلاف قانون آنان نباید مجوزی برای بی احترامی و ذلیل کردن مردم باشد . حفظ کرامت مردم و عمل بر مبنای قانون و رفتار توام با احترام و ادب در معرفی و پاسداری از ارزشها ، یک ضرورت مهم است.

انتهای پیام

کد N371383

وبگردی