آفتاب

حمله تروریستی به مدیر شبکه خبری اکسپرس پاکستان در پیشاور

حمله تروریستی به مدیر شبکه خبری اکسپرس پاکستان در پیشاور

اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان گزارش دادند: مهاجمان ناشناس روز چهارشنبه روزنامه نگار ارشد و مدیر دفتر شبکه خبری ˈاکسپرسˈ را در نزدیکی اقامتگاهش در شهر ˈپیشاورˈ مرکز ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان مورد حمله تروریستی قرار دادند.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی به نقل از گزارش پلیس پیشاور افزودند: ˈجمشید باغوانˈ روزنامه نگار ارشد و مدیر دفتر شبکه خبری اکسپرس امروز پس از خروج از اقامتگاه خود به همراه همسرش در منطقه ˈمرشد آبادˈ این شهر هدف حمله مهاجمان ناشناس قرار گرفت.

پلیس پیشاور اعلام کرد: تروریست ها با پرتاب چند نارنجک جنگی خودروی این روزنامه نگار را مورد هدف قرار دادند اما خوشبختانه در این حادثه به مسوول دفتر شبکه اکسپرس و همسر وی آسیبی وارد نشد.

شبکه های خبری پاکستان گزارش دادند: مهاجمان پس از ارتکاب این جنایت به سرعت از محل حادثه متواری شدند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است. اصحاب رسانه و اتحادیه روزنامه نگاران پاکستان حمله به جمشید باغوان را بشدت محکوم کردند.

این سومین حمله تروریستی علیه مدیر دفتر شبکه خبری اکسپرس پاکستان محسوب می شود؛ در روزهای 17 فروردین امسال و 28 اسفند 92 (ششم آوریل و 19 مارس) مهاجمان ناشناس به ترتیب دفتر کار جمشید را هدف پرتاب نارنجک های جنگی قرار داده و یک بمب چند کیلوگرمی نیز در نزدیکی اقامتگاه وی کشف و خنثی شد.

ˈرضا رومیˈ روزنامه نگار برجسته و مجری برنامه های سیاسی این شبکه پاکستانی نیز در حمله تروریستی هشتم فروردین 93 (28 مارس) مهاجمان ناشناس در شهر ˈلاهورˈ مرکز ایالت پنجاب در شرق پاکستان جان سالم بدر برد.

سال گذشته نیز تیراندازی مهاجمان ناشناس در شهر ˈکراچیˈ مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان منجر به کشته شدن 3 نفر از کارمندان شبکه خبری اکسپرس شد.

آساق ** ا.ر**1010
کد N371250

وبگردی