آفتاب

هشدار سازمان ملل در مورد خشونت‌های جنسی علیه زنان عراقی

هشدار سازمان ملل در مورد خشونت‌های جنسی علیه زنان عراقی

سازمان ملل هشدار داد که اکنون در نتیجه پیشروی‌های داعش در عراق حدود 20 هزار نفر از زنان و دختران این کشور در معرض خشونت‌های جنسی قرار دارند. سازمان ملل اقدام فوری در این زمینه را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سازمان ملل در گزارشی هشدار داد: به دلیل وخیم شدن اوضاع در شمال و غرب عراق در نتیجه پیشروی‌های دولت اسلامی عراق و شام حدود 20 هزار از زنان و دختران این کشور در معرض خطر خشونت‌های جنسی قرار دارند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری سازمان ملل از زمان آغاز خشونت‌های شمال عراق در سه هفته گذشته تاکنون حدود یک میلیون نفر آواره شده‌اند که 250 هزار تن از آن‌ها را زنان و دختران تشکیل می‌دهند. در میان این جمعیت نزدیک به 60 هزار زن باردار وجود دارد که نیازمند فوری خدمات پزشکی هستند.

سازمان ملل در گزارش خود اقدامات فوری برای محافظت از زنان و دختران عراقی در برابر خشونت‌های جنسی را خواستار شد و اعلام کرد جامعه جهانی نباید منتظر افزایش اینگونه خشونت‌ها شود.

به گزارش ایسنا، دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در طول هفته های اخیر با پیشروی در عراق و بدست گرفتن کنترل برخی شهرهای شمال و غرب این کشور مرتکب جنایات هولناکی از جمله خشونت‌های جنسی علیه زنان و دختران شده است.

گزارشات نشان می دهد جمعیت زیادی از زنان و دختران عراقی تاکنون قربانی خشونت‌های داعش شده و سه زن تاکنون پس از اینکه توسط اعضای این گروه مورد تجاوز قرار گرفتند دست به خودکشی زده‌اند.

انتهای پیام

کد N371147

وبگردی