آفتاب
هوشیار زیباری:

عراق به عنوان یک کشور از هم فرو نمی‌پاشد

عراق به عنوان یک کشور از هم فرو نمی‌پاشد

تا زمانی که تروریست‌ها در بیابان‌های عراق و سوریه فعال هستند، به نظر دور از غرب می‌رسند اما با همین شیوه با تروریست‌ها در افغانستان برخورد شد و آن‌ها مدتی بعد توانستند به نیویورک حمله کنند.

«هوشیار زیباری» وزیر خارجه عراق تاکید کرد که نه در عراق جنگ داخلی به راه می‌افتد و نه این کشور از هم فرو می‌پاشد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، زیباری در گفت‌وگو با مجله «اشپیگل» آلمان گفت که در پی قدرت گرفتن نیروهای تندرو و تروریست، موجودیت عراق به عنوان یک کشور و نظام سیاسی در معرض تهدید خطرناکی است.

وی افزود که تا زمانی که تروریست‌ها در بیابان‌های عراق و سوریه فعال هستند، به نظر دور از غرب می‌رسند اما با همین شیوه با تروریست‌ها در افغانستان برخورد شد و آن‌ها مدتی بعد توانستند به نیویورک حمله کنند.

وزیر خارجه عراق تاکید کرد که اوضاع در این كشور به سمت جنگ داخلی پیش نمی‌رود.

وی افزود كه سناریوی جنگ داخلی در عراق زمانی رخ می‌دهد که همه چیز در این کشور از هم فروبپاشد، اما چنین چیزی در عراق رخ نمی‌دهد.

زیباری در این گفت‌و‌گو تاکید کرد که آیت‌الله «سید علی سیستانی» مرجع تقلید شیعیان عراق دعوت به جهاد علیه کسی نکرد بلکه خواستار حمایت از کشور، خاک و مقدسات عراق شده است.

وی تصریح کرد که این فقط شیعیان هستند که هویت نخست‌وزیر آینده را مشخص می‌کنند و اهل سنت یا کرد‌ها نمی‌توانند در این زمینه مساله‌ای را دیکته کنند.

کد N371102

وبگردی