آفتاب
رییس هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در گفت و گو با ایلنا:

مراحل تحقیق و تفحص از بنیاد شهید تمام شد

مراحل تحقیق و تفحص از بنیاد شهید تمام شد

مراحل تحقیقاتی ما تمام شده و الان وارد بحث تهیه گزارش نهایی شدیم و در آینده نزدیک آن را ارائه خواهیم کرد/به عنوان یک عضو هیات تحقیق و تفحص به شما اعلام می‌کنم که گزارش‌های ما کاملا نتیجه بخش است.

رییس هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید گفت: اعضای هیات‌های تحقیق و تفحص خود را موظف به تحقیقات و بررسی دقیق می‌دانند و همواره بر این اصل تاکید دارند. اینکه گفته می‌شود هیات‌های تحقیق و تفحص به صورت اجمالی و کلی نحوه عملکرد سازمان‌ها را نظارت کرده و با تکیه بر همین روش گزارش را تهیه می‌کنند را قبول ندارم.

امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به نحوه عملکرد هیات‌های تحقیق و تفحص از سازمان‌ها، گفت: اعضای هیات‌های تحقیق و تفحص در تلاش هستند تا با جمع آوری اسناد و مدارک مستند نتایج دقیقی از عملکرد سازمان ها ارئه دهند تا اگر تخلفی در جایی صورت گرفته است، مشخص شود.

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود هیات‌های تحقیق و تفحص به صورت اجمالی و کلی نحوه عملکرد سازمان‌ها را نظارت کرده و با تکیه بر هیمن روش گزارش را تهیه می‌کنند، تاکید کرد: چنین چیزی را قبول ندارم. اعضای هیات های تحقیق و تفحص خود را موظف به تحقیقات وبررسی دقیق می‌دانند و همواره بر این اصل تاکید دارند.

به گفته خجسته، نمی‌توان دلیل اعلام نشدن نتایج رسیدگی‌های قوه‌قضاییه از گزارشات را اجمالی بودن و یا نقصان تحقیق و تفحص‌ها عنوان کرد چراکه هیات‌های تحقیق و تفحص تمام سعی خود را برای انجام وظیفه خود دنبال می‌کنند.

ریییس کمیسیون شوراها همچنین در پاسخ به چرایی نتیجه بخش نبودن گزارش‌های تحقیق و تفحص و ادعای بی‌نتیجه بودن این گزارش از سوی برخی نمایندگان و مسئولان نیز تصریح کرد: چه کسی می‌گوید که این گزارش‌ها نتیجه بخش نیست. ما نباید بر اساس اظهار نظر یک نماینده یا یک مسئول تمامی تلاش یک کمیته را زیر سوال ببریم.

خجسته ادامه داد: من به عنوان یک عضو هیات تحقیق و تفحص به شما اعلام می‌کنم که گزارش‌های ما کاملا نتیجه بخش است. حضور ما در مجلس شورای اسلامی یا هیات‌های تحقیق و تفحص به یک روز و چند ماه خلاصه نمی‌شود که برخی نمایندگان بخواهند این چنین در مورد عملکرد هیات‌های تحقیق و تفحص اظهار نظر کنند و آن را ضعیف بنامند.

رییس هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید همچنین درباره آخرین وضعیت تحقیق‌وتفحص از این سازمان، اعلام کرد: مراحل تحقیقاتی ما تمام شده و الان وارد بحث تهیه گزارش نهایی شدیم و در آینده نزدیک آن را ارائه خواهیم کرد.

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره نحوه همکاری مسئولان بنیاد شهید با هیات تحقیق و تفحص، گفت: در ابتدا یک سری سوء تفاهم هایی برای طرفین ایجاد شده بود که خوشبختانه این مسائل رفع شد و همکاری خوبی بین دو طرف صورت گرفت و اعضای هیات تحقیق و تفحص توانستند مراحل تحقیقی از این سازمان را تمام کنند.

کد N371000

وبگردی