آفتاب
رییس اتاق ایران:

توسعه اقتصادی توسعه فرهنگی و اجتماعی را به دنبال دارد

توسعه اقتصادی توسعه فرهنگی و اجتماعی را به دنبال دارد

از آنجایی که با توسعه اقتصادی می‌توان به توسعه فرهنگی و اجتماعی رسید، پررنگ شدن حضور بخش خصوصی در توسعه شهری و اجتماعی اهمیت می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دیروز درنشست مشترکی که در راستای امضای تفاهم نامه همکاری برای توسعه شهری شهردار تهران برگزار شد گفت: اگر‌ ما به دنبال توسعه هستیم باید بگویم که توسعه اقتصادی بر توسعه فرهنگی و اجتماعی تاثیر گذاشته و رشد اقتصادی تمامی جوانب را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: توسعه اقتصادی تسهیل کننده حرکت رو به جلوی تمامی جوانب زندگی بشر از جمله مسائل فرهنگی و اجتماعی است.

شافعی با اشاره به این‌که تاثیر این موارد به حدی است که اگر روزی در کشور به توسعه اقتصادی مطلوب رسیدیم یقینا یکی از مشکلات شهرداری که حاشیه نشینی در اطراف شهرها است متفاوت از امروز می‌شود، اظهار کرد: تغییرات فرهنگی شهرداری و فعالیت آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گفته وی، نقش بازار در کارهای اجتماعی و فعالیت‌های فرهنگی از تاریخ بسیار کهنی برخوردار است و در موسسات نیکوکارانه همیشه ردپای فعالان بخش خصوصی دیده شده است.

شافعی با اشاره به این‌که حتی اتاق ایران در بین اعضای هیات نمایندگان خود برای نظم دادن به این فعالیت‌ها در درون خود انجمن نیکوکارانه‌ای را تشکیل داده است، بیان کرد: قالیباف نه یک عاقل صرف است نه یک عاشق صرف بلکه یک عاشق عاقل است.

رییس اتاق ایران در پایان با تاکید بر این‌که باید از ظرفیت‌های داخل استفاده کنیم نه این که آنچه داریم را از دیگران طلب کنیم گفت: لذا با کنار گذاشتن مسائل در کنار یکدیگر در می یابیم که توسعه شهری و بهبود فرهنگ واجتماع بدون در نظر گرفتن مسائل اقتصادی و حضور فعالان بخش خصوصی موثر نخواهد بود.

فاطمه دانشور عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و عضو شورای شهر تهران نیز دراین نشست با بیان این‌که تغییر رویکرد شهرداری تهران به توسعه شهری و اجتماعی بدون مشارکت بخش خصوصی امکان پذیر نیست گفت: در حال حاضر می خواهیم بنگاه‌ها و سازمان‌ها بر این مهم نظیر شهروندان تاثیرگذار شوند.

وی ادامه داد: چالش‌های اجتماعی که شهر تهران درگیر آن است می تواند با مشارکت اتاق بازرگانی برطرف شود.

دانشور در پایان با بیان این‌که بخش خصوصی باید با همکاری یکدیگر به سهم مشترک برای توسعه پایدار برسند گفت: قطعا قرار گرفتن این دو تشکل و سازمان درکنار یکدیگر می‌تواند در مسیر درست در توسعه اجتماعی قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N370625

وبگردی