آفتاب

واشنگتن و سازمان ملل: رهبران سیاسی عراق اختلافات‌شان را حل کنند

واشنگتن و سازمان ملل: رهبران سیاسی عراق اختلافات‌شان را حل کنند

به دنبال اینکه جلسه پارلمان عراق برای انتخاب رئیس خود با شکست و جنجال روبرو شد واشنگتن بار دیگر از رهبران عراقی خواست سریعا دولت جدید را تشکیل دهند و نسبت به این مساله هشدار داد که در حال حاضر زمان به نفع عراق پیش نمی‌رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت خبری الجزیره، ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار امیدواری کرد، تا رهبران عراقی هرچه سریعتر برای اوضاع کنونی عراق تصمیم جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه "سرنوشت عراق در برابر آزمایش قرار دارد، افزود: رهبران عراقی باید برای تشکیل دولت و رویارویی با تهدیدهای خطرناک با هم متحد شوند.

وی به دنبال شکست پارلمان در انتخاب رئیس در روز سه شنبه اعلام کرد: بهتر بود که سه شنبه رئیس پارلمان انتخاب می‌شد اما آمریکا به خوبی می‌داند که این کار دشواری است و ممکن است دموکراسی گاهی اوقات با تنش‌ها همراه شود.

در همین راستا سازمان ملل نسبت به خطراتی که عراق به دنبال شکست پارلمان در انتخاب رئیسش، با آن روبروست، هشدار داد و مقامات سیاسی را به اتحاد و یکپارچگی دعوت کرد و وجود اختلافات را تهدیدی برای وحدت این کشور دانست.

نیکولای ملادینف، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق نیز نسبت به شکست پارلمان اظهار تاسف کرد و از مقامات عراقی خواست تا سریعا بر سر انتخاب رئیس پارلمان به توافق برسند.

ملادینف تصریح کرد: مقامات سیاسی عراق باید اهمیت این مساله را درک کنند و برای مقابله با مشکلات امنیتی و سیاسی و انسانی و اجتماعی که کشور با آن روبرو شده وحدت ملی خود را نشان دهند.

نیکلای ملادینف در پایان از تمام مسئولان عراقی خواست اختلافات را کنار بگذارند و متحد شوند و رئیس پارلمان را در زمان تعیین شده خود یعنی سه شنبه آینده انتخاب کنند.

انتهای پیام

کد N370611

وبگردی