آفتاب

روزنامه تونسی: داعش درصدد ترور دبیر کل حزب الله لبنان است

روزنامه تونسی: داعش درصدد ترور دبیر کل حزب الله لبنان است

بیروت - ایرنا - روزنامه تونسی ˈالشروقˈ نوشت که گروه تروریستی تکفیری ˈداعشˈ درصدد شعله ور کردن آتش جنگ طایفه ای و مذهبی در لبنان و ترور ˈسید حسن نصراللهˈ دبیرکل حزب الله است.

به گزارش ایرنا، تلویزیون ˈالجدیدˈ لبنان روز چهارشنبه به نقل از الشروق افزود: سازمان ˈعدالت و توسعه برای حقوق بشرˈ هشدار داد که تروریستهای داعش تصمیم دارند، وارد لبنان شود و با گروه ˈاحمد الاسیرˈ و گروه های سلفی موجود در شهر شمالی ˈطرابلسˈ همپیمان شوند و این روند آتش جنگ داخلی مذهبی را در لبنان شعله ور می کند.

الشروق به نقل از ˈزیدان القنانیˈ از دفتر مشاوران این سازمان حقوق بشری نوشت: گروه های سلفی و داعش برای ترور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله ، ˈنوری المالکیˈ نخست وزیر عراق ، ˈبشار اسدˈ رییس جمهوری سوریه و شمار زیادی از مراجع شیعه داخل عراق و ایران از جمله آیت الله ˈعلی سیستانیˈ و ˈمقتدی صدرˈ برنامه ریزی کرده اند.

وی افزود: هدف از این برنامه ریزی تروریستی ، تبدیل درگیری ها در داخل سوریه ، عراق و لبنان به یک جنگ بزرگ مذهبی بین شیعه و سنی است و در خدمت برنامه های داعش برای تشکیل دولت اسلامی سنی در منطقه با حمایت آمریکا و عربستان سعودی قرار دارد.

خاورم ** 1324**1651
کد N370445

وبگردی