آفتاب

سازمان ملل: سوریه، سودان جنوبی و آفریقای مرکزی خطرناک‌ترین مناطق برای کودکان است

سازمان ملل: سوریه، سودان جنوبی و آفریقای مرکزی خطرناک‌ترین مناطق برای کودکان است

سازمان ملل ضمن هشدار نسبت به وخامت اوضاع عراق و ادامه استفاده از کودکان در جنگ اعلام کرد: سوریه، سودان جنوبی، آفریقای مرکزی، از خطرناک‌ترین مناطق برای کودکان به شمار می‌روند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، در گزارش‌های سازمان ملل در خصوص به خدمت گرفتن کودکان در درگیری‌های مسلحانه نگران کننده اعلام شد و 59 طرف که در میان آن‌ها هشت دولت و 51 ارگان غیردولتی وجود دارند با اقداماتی همچون استفاده از کودکان به عنوان سرباز در جنگ‌ها، کشتار و سوء‌استفاده جنسی از کودکان کم سن، دست به جنایات خطرناکی علیه آنان می‌زنند.

لیلی زروقی، نماینده ویژه سازمان ملل در خصوص اوضاع کودکان و درگیری‌های مسلحانه با اشاره به پیشروی گروه تروریستی داعش در عراق اظهار کرد: اوضاع عراق بی‌نهایت خطرناک شده است.

زروقی با هشدار نسبت به اینکه عراق بر "لبه پرتگاه" قرار دارد، گفت: این کشور از سال 2008 تا 2013 میلادی خسارت‌های بشری زیادی به خود دیده است تا جایی که در جریان جنگ‌ها 248 کودک به قتل رسیدند که بیشتر آنان به دست داعش کشته شدند.

وی همچنین به گروه تندرو بوکوحرام که بیش از 220 دانش آموز نیجریه‌ای را ربودند اشاره کرد و افزود: اقدامات این گروه نقض آشکار حقوق بشر کودکان است.

لیلی زروقی افزود: سوریه همچنان برای کودکان مکان بسیار خطرناکی است تا جایی که خشونت‌ها در این کشور به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

وی در پایان نسبت به گسترش جنگ‌های نژادی در سودان جنوبی و همچنین ادامه استفاده از کودکان به عنوان سرباز در آفریقای مرکزی هشدار داد.

انتهای پیام

کد N370247

وبگردی