آفتاب
حاشیه های ضیافت افطاری رئیس جمهور در جمع ایتام؛

سبقت ایتام برای نشستن کنار رئیس جمهور بر سر سفره افطار

سبقت ایتام برای نشستن کنار رئیس جمهور بر سر سفره افطار

ضیافت افطاری رئیس جمهور با ایتام که شب گذشته در مجتمع ولایت کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، حاشیه هایی به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار و ضیافت افطاری رئیس جمهور با ایتام کمیته امداد امام خمینی(ره) همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان در مجتمع ولایت کمیته امداد، محل برگزاری جشن رمضان در سوهانک تهران برگزار شد.

حدود 200 نفر از دانش آموزان کانونهای تحت پوشش کمیته امداد از استان تهران و البرز و زنان سرپرست خانوار شمال غرب تهران در این ضیافت حضور داشتند.

ایتام که هر کدام از یکی از کانون های پرورشی- تربیتی کمیته امداد به این مراسم دعوت شده بودند دسته دسته در حالی که چفیه بر گردن داشتند وارد سالن شده و با هدایت مربیان خود روی صندلی ها نشستند.

قبل از حضور رئیس جمهور در جمع ایتام دانش آموزان با مربی خود سرود «فرزندان امام» را تمرین کردند و بعد از تمام شدن تمرین مربی آنها گفت: امروز آبروی کمیته امداد در دست شما است خونسردی خود را حفظ کنید می دانم که همه شما ولایتمدارید و می توانید به خوبی در حضور رئیس جمهور سرودتان را اجرا کنید.

در حالی که آرام آرام به مهمانان اضافه می شد و معاونین مختلف کمیته امداد به عنوان میزبان در سالن حضور می یافتند مسئولین برگزاری مراسم اقدام به جمع آوری چفیه ها از بین دانش آموزان کردند که البته یکی از مربیان دانش آموزان در حالی که از علت این اقدام اعلام بی اطلاعی می کرد گفت از اول صبح امروز 200 چفیه را اتو کردیم تا مرتب کرده و امشب بر گردن بچه ها بیاندازیم ولی نمی دانم چطور شد که گفته شد همه چفیه ها را جمع کنید.

تصویربرداران در جریان این برنامه اقدام به ضبط تصویر از ایتام کردند اما در حین ضبط تصویر دانش آموزان دختر که چندان علاقه ای به ضبط تصویرشان نداشتند سعی داشتند چهره های خود را با چادری که بر سر دارند بپوشانند.

دقایقی قبل از حضور رئیس جمهور در سالن با اشاره یکی از مربیان دانش آموزان تمام سالن را سکوت فرا گرفت.

بعد از حضور رئیس جمهور در سالن یکی از دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد که نخبه مسابقات قرآنی بود به قرائت قرآن پرداخت و با شروع رسمی برنامه خانم مجری با تسلط بالایی شروع به اجرای برنامه کرد و البته در جریان اجرای خود عنوان نمود که این خودباوری و اعتماد به نفس را از خانواده کمیته امداد به دست آورده است.

بعد از پایان سخنرانی رئیس جمهور که کمتر از 15 دقیقه به طول انجامید و نشان از این بود که رئیس جمهور رعایت حال روزه داران نوجوان را کرده ایتام نماز جماعت را به امامت حجت الاسلام حسن روحانی اقامه کردند.

محوطه نمازخانه از تخته فرشهای نو پر شده بود و بوی فرش نو بیش از افطاری به مشام می رسید.

بعد از تمام شدن نماز دختران و پسران دسته دسته بر سر سفره هایی که از قبل آماده شده بود و بیش از همه سبزی، نان، خرما و پنیر در آن خودنمایی می کرد نشسته و شروع به افطار کردند. البته رئیس جمهور با چند دقیقه تاخیر برای افطار در جمع دانش آموزان حاضر شد و این حضور باعث شد دانش آموزان پسر برای نشستن کنار رئیس جمهور بر سر سفره افطار از هم سبقت گرفته و از این طرف سفره به آن طرف بپرند.

کد N370201

وبگردی