آفتاب
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلژیک:

گروه 1+5 مساله هسته ای ایران را به موضوعات دیگر گره نزند

گروه 1+5 مساله هسته ای ایران را به موضوعات دیگر گره نزند

تهران-ایرنا- رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلژیک گفت: مباحث تخصصی هسته ای در حیطه وظایف آژانس بین المللی انرژی اتمی است و اگر گروه 1+5 به دنبال یک توافق جامع است نباید مساله هسته ای را به موضوعات دیگر گره بزند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس، «عباسعلی منصوری آرانی» در دیدار با جوهان ون دسل مدیر کل روابط دوجانبه وزارت خارجه بلژیک با یادآوری دیدگاه مثبت مردم ایران نسبت به این کشور افزود: سابقه تاریخی روابط خوب دو کشور بستر مناسبی برای توسعه مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: گسترش روابط پارلمانی میان مجالس ایران و بلژیک به آشنایی هر چه بیشتر دو ملت از توانمندی های یکدیگر کمک می کند.

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی همچنین به بسترهای صنعتی و اقتصادی فراوان دو کشور برای ارتقای سطح مناسبات تجاری دو کشور اشاره کرد و گفت: ایجاد تسهیلات مناسب برای تجار و وجود کارخانه های صنعتی فراوان دو کشور می تواند موجب توسعه مبادلات صنعتی و تجاری شود.



** مذاکرات 1+5 با ایران فرصتی برای تقویت ارتباطات کشورهای اروپایی است

همچنین در این دیدار جوهان ون دسل مدیر کل روابط دو جانبه بلژیک با ابراز خرسندی از سفر به ایران بر تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

وی گفت: روابط خوب دو ملت و مجالس دو کشور قطعا به توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کمک خواهد کرد و این آمادگی در پارلمان بلژیک وجود دارد.

مدیر کل روابط دو جانبه بلژیک همچنین مذاکرات 1+5 با ایران را فرصتی برای بهبود و تقویت ارتباطات کشورهای اروپایی با این کشور عنوان کرد.

ون دسل همچنین بر رفع موانع ایجاد شده بر سر توسعه مراودات ایران و بلژیک تاکید کرد.

سیام(1)**2021**1336
کد N370108

وبگردی