آفتاب

آغاز اجرای طرح پرداخت یارانه به دو میلیون و 100 هزار سنگاپوری

آغاز اجرای طرح پرداخت یارانه به دو میلیون و 100 هزار سنگاپوری

کوالالامپور – ایرنا - وزارت دارایی سنگاپور از روز چهارشنبه پرداخت یارانه به بیش از دو میلیون نفر از شهروندان این کشور را آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت دارایی سنگاپور در اطلاعیه ای به شهروندان این دولت - شهر اعلام کرد پرداخت یارانه با اطلاع کتبی و براساس تقسیم بندی درآمدی خانوارها به افراد بالاتر از 55 سال و بصورت بن انجام می شود.

ˈجواد انصاریˈ سفیر ایران در سنگاپور روز چهارشنبه در مطلبی به این موضوع پرداخت و نوشت:

پرداخت بن یارانه جبرانی که درواقع ˈ بازگشت مالیات GST V ˈ نامیده می شود، از سال 2012 در بودجه سنگاپور تعریف و تصویب شده و هدف آن کمک به اقشار کم درآمد یا طبقه متوسط و سالمندان و بازنشستگان است.

براین اساس شکل و فرمولی تعیین شده که طبق آن در مرحله نخست خانوارهای کم در آمد که در خانه های سه تا چهار اتاقه زندگی می کنند، نیمی از مجموعه مالیـات سالانه پرداختی خود را دریافت خواهند کرد.

همچـنین به خانوارهای با درآمد متوسط براساس میزان درآمد سالانه و اندازه خانه اشان رقمی به عنوان جبران مالیات های پرداختی تعلق می گیرد.

یـارانـه سنگاپوری ها از سه مؤلفه تشکیل می شود :

1- پرداخت نقدی : برای هزینه های اضطراری و خارج از روند جاری زندگی

بودجه برآوردی دولت سنگاپور برای پرداخت یارانه به این گروه از افراد که درآمدی کمتر از 24 هزار دلار در سال دارند و در خانه های با ارزش سالانه 20 هزار دلار زندگی می کنند ، مبلغ 340 میلیون دلار است.

به این افراد در 11 مرداد مبلغ 250 دلار بصورت نقدی یا چک پرداخت و یا به حساب بانکی اشان واریز می شود.

2 – کمک هزینه درمان به افراد سالمند:

پرداخت بن کمک هزینه به سالمندان با در نظر گرفتن سن، درآمد و حتی اندازه خانه مسکونی آنها محاسبه می شود.

به عنوان نمونه از مجموع مبلغ 100 میلیون دلار که به عنوان کمک هزینه درمانی و خدمات پزشکی به افراد بالاتر از 65 سال که در خانه های با ارزش سالانه 20 هزار دلار زندگی می کنند تامین شده، به هریک از افراد حائز شرایط 450 دلار کمک هزینه پرداخت می شود.

3 – کمک هزینه های مربوط به مخارج آب و برق و گاز سالمندان و اقشار کم درآمد:

وزارت دارایی سنگاپور در جدولی برای هریک از موارد و مصداق ها شاخص تعیین و میزان و اندازه ای اعلام کرده است. این شاخص ها علاوه بر آنکه مبنای محاسبه وزارت دارایی برای پرداخت خواهد بود، هر فردی می تواند مقدار یارانه دریافتی خود را تخمین بزند.

براساس این جدول سطح حداقلی درآمد یک شهروند در سال 24 هزار دلار سنگاپور درنظر گرفته شده است.

از سوی دیگر دولت سنگاپور مبلغ 180 میلیون دلار برای کمک هزینه اقشار کم درآمد یا درآمد در حد متوسط در نظر گرفته که بابت هزینه های آب و برق و گاز به ساکنان ˈ طرح های توسعه مسکن دولتˈ پرداخت می کند.

این افراد که تعدادشان بالغ بر 800 هزار نفر برآورد شده و از سال 2012 صاحب خانه شده اند، بابت هزینه های مصرفی سالانه خود در دو نوبت در سال (طی ماه ژانویه و اوت) 130 دلار دریافت می کنند.

چهار پنجم از شهروندان سنگاپوری صاحب خانه هستند و بیش از 83 درصد از آنها در خانه های این طرح توسعه مسکن دولت زندگی می کنند.

سنگاپور با مساحت 720 کیلومتر مربع پنج میلیونو 400 هزار نفر جمعیت دارد که سه میلیون و 500 هزار نفر اتباع این کشورند و بقیه را افراد مقیم سنگاپور تشکیل می دهند.

درآمد سرانه سنگاپور حدود 68 هزار و 541 دلار سنگاپور برابر با54 هزار و 776 دلار آمریکاست.

نرخ تورم در سنگاپور یک و نیم درصد و نرخ بیکاری یک ممیز هشت درصد است.

اکثر مردم سنگاپور به ویژه اقشار جوان و پردرآمد یارانه ای دریافت نمی کنند، اما بسیاری از افراد فرم های اطلاعات درآمدی خود را تکمیل نکرده و برای دریافت کمک هزینه درخواستی نداده اند.

وزارت دارایی سنگاپور یک ماه به این افراد فرصت داده است در صورت تمایل نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

درآمدها و مالیات در سنگاپور به نحو کم نظیری از شفافیت برخوردار است بطوری که هیچ فردی (حتی رانندگان تاکسی) از شمول آن معاف نیستند، اما از آنجا که توزیع عادلانه ثروت و تخصیص مزایا و اعطای فرصت های مالی همانند وام بانکی یا بهره مندی از مزایا و تسهیلات مختلف بازرگانی، اسکان در خانه های معروف به ˈطرح توسعه مسکن دولتˈ و بسیاری از موارد مستلزم اعلام دقیق درآمد اشخاص است، در نهایت هر فرد سنگاپوری سعادتمندی و امنیت مالی خود را در اعلام دقیق و صادقانه درآمدد و دارایی خود می یابد.

آساق**1611
کد N370032

وبگردی