آفتاب

جدایی‌طلبان حامی روسیه مقر پلیس در شرق اوکراین را تصرف کردند

جدایی‌طلبان حامی روسیه مقر پلیس در شرق اوکراین را تصرف کردند

جدایی طلبان حامی روسیه در شرق اوکراین مقر پلیس در دونتسک را بعد از یک درگیری پنج ساعته و پس از پایان یافتن آتش بس اعلام شده از جانب دولت کی‌یف تصرف کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، درگیری‌ روز سه‌شنبه میان جدایی طلبان حامی روسیه در شهر دونتسک واقع در شرق اوکراین با نیروهای امنیتی و دولتی این کشور در نهایت به تصرف مقر پلیس در این شهر منتهی شد.

این درگیری و تصرف مقر پلیس در دونتسک درست یک روز پس از پایان آتش بس اعلام شده از جانب پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین و یک درگیری پنج ساعته میان جدایی طلبان و نیروهای دولتی کی‌یف صورت گرفت.

وزیر کشور اوکراین نیز پس از تصرف مقر پلیس در دونتسک مدعی شد، نیروهای اوکراینی موفق شدند تا اقدامات جدایی طلبان را در این شهر خنثی کنند اما جدایی طلبان حامی روسیه در شرق اوکراین اعلام کردند که موفق شدند این مقر پلیس را به طور کامل به تصرف خود درآورند.

در همین حال سخنگوی جدایی طلبان در دونتسک به خبرگزاری اینترفاکس گفت: حمله توسط جدایی طلبان از منطقه لوهانسک آغاز شده اما تاکنون این ادعا تایید نشده است.

سخنگوی وزارت دفاع اوکراین نیز اعلام کرد: در جریان درگیری‌های 24 ساعت گذشته یک افسر ارتش کشته شده و 18 تن دیگر نیز زخمی شدند.

آتش بس اعلام شده که تا روز سه شنبه نیز تمدید شده بود به رهبران اروپایی این امکان را داد تا به دنبال یک سازش صلح‌آمیز برای اوکراین بگردند اما دورنماها برای پایان یافتن ناآرامی‌ها در این کشور از میان رفت چرا که جدایی طلبان با تصرف مقر پلیس در دونتسک به امیدها برای خاتمه یافتن این ناآرامی‌ها در شرق اوکراین پایان دادند.

در همین حال ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز خواستار ازسرگیری مذاکرات شکست خورده با نمایندگان شرق اوکراین شده و تهدید‌های غرب برای اعمال تحریم‌های بیشتر را محکوم کرد و گفت: مسکو اولتیماتوم‌ها و لفاظی‌های غرب را نمی‌پذیرد.

وی افزود: اروپا اجازه حمایت از کودتاهای مغایر با قانون اساسی و مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل را ندارد.

انتهای پیام

کد N369981

وبگردی