آفتاب

یک فعال دانشجویی: توجه به حاشیه‌های سیاسی یک اپیدمی اجتماعی است

یک فعال دانشجویی: توجه به حاشیه‌های سیاسی یک اپیدمی اجتماعی است

یک فعال دانشجویی گفت: حواشی یک مراسم مثل جشن انتظار و امید در تمام خبرگزاری‌های ایران منعکس می‌شود اما مسائل مهم دیگری مثل توافق‌نامه‌های ایران و ترکیه در خبرها جاماند. توجه به حاشیه‌های سیاسی یک اپیدمی اجتماعی برای کشورها محسوب می‌شود.

عماد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: در جامعه سیاست‌زده که فضای سیاسی بسته دارند واکنش عمده مردم به مسائل سیاسی و حواشی آن است تا مسائل اقتصادی. آن دسته از مسائل اقتصادی جذاب است که با مسائل سیاسی درآمیخته باشد.

وی با بیان اینکه "اقتصاد کشورمان از سیاست مستقل نیست"، افزود: اقتصاد ما اقتصاد آزاد جدا از سیاست نیست و تحت تأثیر مسائل سیاسی است. بطور مثال با روی کار آمدن دولت آقای روحانی قیمت دلار کاهش پیدا می‌کند و با شروع توافق شش ماهه ایران و گروه 1+5 بازار دلار از رکود خارج می‌شود. این نشان‌دهنده وابستگی اقتصاد و سیاست است.

مسئول هیأت مؤسس انجمن اسلامی دانشگاه اراک با اشاره به عدم توجه رسانه‌ها به اخبار مهم اقتصادی دولت مانند اخبار مربوط به تفاهم‌نامه تولید ریل ملی، گفت: رسانه‌ها به اخباری توجه می‌کنند که میان مردم از اقبال بیشتری برخوردار است. البته رسانه‌ها علاوه بر جنبه خبری، جنبه کنش‌گری هم باید داشته باشند اما در کشور ما به جای کنش‌گری، واکنش رسانه‌ها به اخبار را شاهد هستیم، زیرا خودشان نمی‌توانند جهت‌گیری مستقیم داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه "صنعتگران ما به شدت فعال شده‌اند و بازار رقابتی را فعال کرده‌اند"، افزود: آمارها آنقدر تغییری را نشان نمی‌دهند اما همین فعال‌تر شدن، به باز شدن فضای سیاسی در دولت جدید بازمی‌گردد که همین مسأله باید رسانه‌ای شود.

کریمی همچنین خاطرنشان کرد: از آنجایی که سیاست در کشور ما بصورت جناحی است، عملاً رسانه مستقل نداریم و اخبار رسانه‌ها یا در جهت تضعیف دولت یا برای تعریف از آن، جهت‌دار است. تخریب‌های که علیه دولت انجام می‌شود کاملاً جناحی است و نظر قاطبه مردم نیست زیرا مردم نظرشان را در 24 خرداد سال گذشته اعلام کردند.

انی فعال دانشجویی در پایان گفت: در قبال این تخریب‌ها، دولت سکوت معناداری می‌کند و در جاهایی صحبت‌هایی می‌کند که غلط بودن و کذب حرف مخالفان را مشخص کند. همانطور که یک جناح افراطی حرفش را باید بزند، جناح مخالف نیز باید بتواند صحبت کند.

انتهای پیام

کد N369939

وبگردی