آفتاب
یک عضو بنیاد باران:

جامعه سیاست‌زده شده است/رسانه‌ها بصورت متوازن به همه اخبار بپردازند

جامعه سیاست‌زده شده است/رسانه‌ها بصورت متوازن به همه اخبار بپردازند

یک عضو بنیاد باران با بیان اینکه "توسعه پایدار منوط به توسعه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی متوازن و همزمان است"، اظهار کرد: اصحاب رسانه با پرداختن به همه این حوزه‌ها باید تبیین کنند که جامعه مطلوب یک جامعه متعادل است.

حمید کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به اینکه "رسانه‌ها بیش از حد به مسائل سیاسی می‌پردازند"، اظهار کرد: جامعه باید نسبت به اتفاقات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و بین‌الملل به تناسب آن موضوع با حساسیت و واکنش نشان دهد.

وی افزود: با این حال جامعه سیاست‌زده شده و جو سیاسی را نسبت به مسائل اقتصادی زودتر دریافت می‌کند. البته مسائل سیاسی نسبت به مسائل اقتصادی عامیانه‌تر است و همگان بر این تصورند که در مسائل سیاسی می‌توانند اظهارنظر کنند در حالیکه در مسائل اقتصادی فقط کارشناسان اظهارنظر می‌کنند. البته گاهی اخبار اقتصادی بصورت کلی مطرح می‌شود و مردم پیگیری این مسائل را به نفع خود نمی‌دانند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه "به مسائل و پیشرفت‌های اقتصادی کشور باید بیشتر پرداخته شود تا جامعه آن را درک کند"، خاطرنشان کرد: گاهی اخبار و اظهارنظرهایی در حوزه اقتصاد مطرح می‌شود که به دلیل سابقه ناخوشایند آن، مردم به آن‌ها خیلی اعتماد نمی‌کنند و پیگیر آن نمی‌شوند.

کلانتری با اشاره به نقش رسانه‌ها در پرداختن به مسائل اقتصادی اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند با انتقال اطلاعات اقتصادی بصورت عامه‌فهم، به آگاهی جامعه درباره مسائل اقتصادی کمک کنند؛ البته گاهی خبرنگاران به این دلیل که در حوزه اقتصادی تخصص ندارند نمی‌توانند اطلاعات کافی و صحیحی در اختیار جامعه قرار دهند.

این عضو بنیاد باران با بیان اینکه "مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه بصورت متعادل باید مورد توجه قرار بگیرد"، خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات سیاسی ما به دلیل ضعف‌های اقتصادی است که ناتوانی در این حوزه موجب شده که ما نتوانیم مواضع سیاسی شفافی بگیریم.

این فعال سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: جامعه گاهی فرهنگ‌زده و گاهی سیاست‌زده می‌شود و حتی گاهی اظهارنظرهای اقتصادی تحت تأثیر جناح‌بندی‌های سیاسی قرار می‌گیرد که در این شرایط تحلیل اقتصادی با اشتباه همراه می‌شود.

انتهای پیام

کد N369915

وبگردی