آفتاب

پنتاگون : نظامیان امریکایی اعزامی به بغداد مجهز به بلگرد تهاجمی و پهپاد هستند

پنتاگون : نظامیان امریکایی اعزامی به بغداد مجهز به بلگرد تهاجمی و پهپاد هستند

تهران ، ایرنا - مقامات پنتاگون روز سه شنبه اعلام کرد : حدود 500 نظامی امریکایی اعزام شده به بغداد برای تقویت امنیت سفارت امریکا مجهز به بالگردهای تهاجمی آپاچی و پهپادهای کوچک غیر مسلح مخصوص شناسایی هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، باراک اوباما رییس جمهوری امریکا روز دوشنبه فرمان اعزام 200 نیروی مضاعف به پایتخت عراق ر ا برای تضمین امنیت دیپلماتهای امریکایی و دیگر پرسنل شاغل در این شهر صادر کرد.

صدور این فرمان همزمان با چالش پیش روی نیروهای دولتی در مواجهه با پیشروی تروریست ها صورت گرفت .

دریابان ˈ جان کربی ˈسخنگوی پنتاگون در یک کنفرانس خبری گفت : این تقویت نیرو شامل سربازانی برای پرواز با بالگردهای تهاجمی آپاچی و پهپادهای شناسایی غیر مسلح و تعمیر و نگهداری این بالگردها می شود.

به گفته یک مقام نظامی ، این هواپیماهای بدون سرنشین از نوع ˈ شادو ˈ بوده که پیش از این توسط نیروهای امریکایی در عراق و افغانستان سخت مورد استفاده قرار گرفته اند.

این مقام گفت : گروه امنیتی امریکا بر محافظت از فرودگاه بغداد و همچنین سفارت امریکا متمرکز خواهد شد.

کربی به خبرنگاران گفت : نیروهای مضاعف به ˈ تامین امنیت بیشتر برای تاسیسات ، افراد ، اموال ما کمک خواهد کرد و به سفارت ما اجازه ادامه کار خواهد داد و سفارت باز خواهد ماند. ˈ

استقرار این نیروها شمار نیروهای امریکایی مخصوص تامین امنیت را به حدود 475 نفر رسانده است.

علاوه بر این ، اوباما اعزام حدود 300 مستشار نظامی را مورد تصویب قرار داده و به گفته کربی 180 مستشار پیش از این در محل بوده و سرگرم بررسی وضعیت ارتش عراق هستند.

کربی بدون اشاره به اینکه ارزیابی انجام شده مبتنی بر یک ارزیابی در مورد تشدید تهدیدها بوده یا نه گفت : وضعیت همچنان بسیار خطرناک است و تهدید کماکان بسیار واقعی است .

مترجمام 1403 ** 1917
کد N369908

وبگردی