آفتاب

کارکنان شرکت برق یونان دست به اعتصاب زدند

کارکنان شرکت برق یونان دست به اعتصاب زدند

آتن- ایرنا - کلیه کارکنان شرکت ملی برق یونان به نشانه مخالفت با واگذاری این شرکت به بخش خصوصی دست به اعتصاب زدند.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا، اتحادیه کارکنان شرکت ملی برق یونان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد : به رغم هشدارهای کارکنان این شرکت به دولتمردان مبنی بر خودداری از واگذاری شرکت ملی برق به بخش خصوصی، به انجام اینکاراصرارمی ورزد وبه همین دلیل ازنیم شب سه شنبه کلیه کارکنان این شرکت ، به مدت 48 ساعت اعتصاب و دست از کار کشیدند.

کارکنان شرکت ملی برق یونان که از حمایت برخی از احزاب سیاسی وسندیکاهای مختلف برخودارند ، عصر روزسه شنبه دست به تظاهرات زدند .

معترضین با سردادن شعارهایی اعلام کردند : دولت به جای اطاعت کورکورانه از بانک مرکزی اتحادیه اروپا ، بانک جهانی و صندوق بین المللی موسوم به تروئیکا، یعنی وام دهندگان خارجی به یونان، دست بردارد وبزرگترین شرکت ملی کشور را تقدیم سرمایه داران نکند.

دولت یونان درنظر دارد با ارایه طرحی تحت عنوانˈ شرکت ملی برق کوچکˈ به پارلمان این کشور، زمینه را برای واگذاری تمام یا بخش بزرگی از شرکت برق به بخش خصوصی را فراهم کند.

یکی ازشروط وام دهندگان خارجی به یونان مبنی بر پرداخت مرحله بعدی وام 130 میلیارد یورویی به آتن ، واگذاری شرکت ملی برق این کشور به بخش خصوصی می باشد.

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ، بانک جهانی وصندوق بین المللی پول حدود سه سال پیش مشروط براینکه آتن به کلیه خواسته های آنان درباره اصلاحات اقتصادی عمل کند، تصمیم گرفت که ظرف مدت 3 سال وبصورت مرحله ای، مبلغ 130 میلیارد یورو را دراختیار یونان قراردهد.

حزب چپ ائتلاف ( سی ریزا) با انتقاد از عملکرد دولت درباره شرکت ملی برق این کشور، ضمن اعلام حمایت از تظاهرات و اعتصابات کارکنان شرکت ملی برق، گفته است : زمانی که این حزب به قدرت برسد، شرکت برق را مجدداً دولتی خواهد کرد و کلیه کارکنان این شرکت را درصورت اخراج، مجدداً استخدام خواهد کرد.

تمام احزاب سیاسی یونان سه شنبه شب با انتشار بیانیه های جداگانه ای، حمایت خود ازکارکنان شرکت ملی برق را اعلام داشته اند.

اروپام**2170 **1859
کد N369861

وبگردی