آفتاب

ارتش چین خواهان حفظ وفاداری و اتحاد میان نیروها شد

ارتش چین خواهان حفظ وفاداری و اتحاد میان نیروها شد

ارتش چین پس از متهم شدن یکی از بلندپایه‌ترین افسران سابقش به فساد، وحدت در این کشور و وفاداری به حزب حاکم کمونیست را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژو کایهو که سال گذشته میلادی از مقام معاونت رئیس کمیسیون مرکزی ارتش چین بازنشسته شده و در سال 2012 نیز از دفتر سیاسی حزب کمونیست کنار رفت، اخیرا به فساد متهم شده است.

وی بلندپایه‌ترین مقامی است که تاکنون در چین متهم به فساد شده است. وی از حزب کمونیست اخراج شده و قرار است در دادگاه نظامی محاکمه شود.

ریاست کمیسیون مرکزی ارتش چین به عهده شی جینپینگ است. این کمیسیون ارتش 2.3 میلیون نفری چین را که بزرگترین ارتش جهان است در کنترل خود داشته و از این نیروها خواسته تا به حزب کمونیست وفادار باشند.

روزنامه ارتش آزادی خلق چین در سرمقاله‌ای در صفحه نخست خود از نیروهای این ارتش خواست تا قاطعانه تصمیم درست محوریت حزب کمونیست یعنی کمیسیون مرکزی ارتش و رئیس آن شی جینپینگ را بپذیرند.

در این سرمقاله آمده است: ارتش ما یک بلوک مسلح است که ماموریت‌های سیاسی حزب حاکم را اجرا کرده و هنگامی که مساله مربوط به ایجاد یک حزب و دولت پاک باشد باید استانداردهای بالایی داشته باشد.

در این سرمقاله که مصادف با نود و سومین سالگرد پایه‌گذاری حزب کمونیست چین منتشر شد، عنوان شده است: ارتش چین دارای بشکه‌های باروت است و نمی‌تواند به عناصر فاسد اجازه مخفی شدن بدهد. وفاداری مطلق، خلوص نیت مطلق و اتکاپذیری مطلق مطالبات سیاسی حزب حاکم از ارتش هستند.

این در حالی است که رئیس‌جمهوری چین یکی از اهداف اصلی خود را از بین بردن فساد در ارتش کشورش عنوان کرده است.

وی در عین حال تلاش‌ها برای مدرنیزه کردن نیروهای ارتش و همچنین ابراز قدرت این نیروها در آب‌های دریاهای چین جنوبی و چین شرقی را افزایش داده است.

انتهای پیام

کد N369835

وبگردی