آفتاب

پلیس نروژ از وجود یک تبعه این کشور در بین تروریست ها در عراق خبر داد

پلیس نروژ از وجود یک تبعه این کشور در بین تروریست ها در عراق خبر داد

تهران ، ایرنا - پلیس نروژ روز سه شنبه اعلام کرد : یک شهروند نروژی که پیش از این به تهدید علیه خاندان سلطنتی این کشور متهم شده بود در یک تصویر ویدئویی تروریستها در عراق نشان داده شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اسلو ، باستین واسکوئز 25 ساله یک نروژی شیلیایی تبار ظاهرا در یک ویدئوی تولید شده توسط گروه تروریستی داعش هنگام سقوط یک قرارگاه مرزی عراق نشان داده شده است .

در این ویدئو که یکشنبه در پایگاه اینترنتی ˈلایولیک کام ˈ قرار گرفت، این مرد اظهار می دارد که قرارگاه ارتش عراق تصرف شده و چندین سرباز عراقی کشته شده اند.

پلیس امنیتی نروژ ( پی اس تی ) در شبکه توییتر گفت : این سازمان تصمیم گرفته است در مورد باستیان واسکوئز در ارتباط با تصویر پخش شده تحقیق کند.

واسکوئز در سال 2012 به تهدید علیه خاندان سلطنتی نروژ و ˈ ینس استولتنبرگ ˈ نخست وزیر سابق این کشور در یک نوار ویدئویی دیگر متهم شده بود.

پس از عدم حضور واسکوئز برای محاکمه ، نروژ وی را تحت تعقیب بین المللی قرار داد و پلیس امنیتی پیش بینی کرده بود که وی به سوریه رفته است.

سرویس امنیتی پلیس به روزنامه نروژی داگبلادت گفت : واسکوئز ملقب به ابوسفیه یا محمد جندالله به مشارکت یا حمایت از یک سازمان تروریستی متهم شده است .

هنوز معلوم نیست که آیا واسکوئز یک رزمنده فعال بوده یا وظایف دیگری در داعش به عهده دارد.

وی در این ویدئو با انگلیسی دست و پا شکسته گفت :ˈ ما اکثر آنها را کشتیم ، بعضی ها گریختند و عده زیادی از آنها به اسارت گرفته شدند. ˈ

در تصاویر منتشر شده همچنین بین 10 تا 20 گروگان ظاهرا شیعه تحت اسارت تروریست ها نشان داده شدند.

مترجمام 1403 ** 1917
کد N369788

وبگردی