آفتاب

نمایش دیدنی اتحاد مسلمانان هند در مقابل جنایات داعش

نمایش دیدنی اتحاد مسلمانان هند در مقابل جنایات داعش

دهلی نو – ایرنا – مسلمانان هند اعم از شیعه و سنی این هفته در شهرهای مختلف این کشور جلوه ای دیدنی از اتحاد مسلمانان در مقابل جنایات تکفیری ها و تروریست ها در عراق به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ؛ این هفته هزاران نفر ازمسلمانان هندوستان درشهرها و ایالت های مختلف این کشور ازجمله دهلی، حیدرآباد، لکنو، مرادآباد، امروهه، مظفرنگر، مرٍت، علیگر و آگرا از اقوام و مذاهب گوناگون شیعه وسنی، یکپارچه جنایات تکفیری ها وتروریست ها در عراق را محکوم کردند.

برگزار کنندگان این تظاهرات با اشاره به توطئه های غرب برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان اعلام کردند، مسلمانان هند دراعتراض به کشتار مردم بیگناه درعراق و درپاسخ به توطئه های غرب برای ایجاد درگیری های فرقه ای بین شیعه وسنی، با برگزاری راهپیمایی اتحاد، پیوند اخوت و برادری مسلمانان شیعه وسنی هند را به نمایش می گذارند.

مولانا ˈسید کلب جوادˈ از رهبران برجسته مسلمانان هند و از برگزار کنندگان تظاهرات اعتراض آمیز علیه جنایات تکفیری ها درعراق، درسخنانی تاکید کرد: جنایات بی رحمانه ای که اکنون درعراق رخ می دهد، درواقع توطئه ای ازجانب آمریکا وکشورهای غربی است که با هدف جلب نظر رژیم اسرائیل وایجاد اختلاف میان مسلمانان طراحی شده است.

امام جمعه وجماعات مسجد جامع شیعه کشمیری گیت دهلی، افزود: تروریست های داعش عامل آمریکا واسرائیل هستند، اما دشمنان اسلام با سنی نامیدن این گروه می خواهند بین مسلمانان اختلافات ایجاد کنند.

مولانا کلب جواد یادآور شد، گروهک داعش درشهر موصل 24 نفر از علمای اهل تسنن را نیز اعدام کرده واین نشان می دهد هدف آنان صرفاً کمک به قدرت های ضد مسلمان می باشد.

وی گفت: درعراق هیچ مسئله سنی وشیعه وجود ندارد بلکه این مسئله برای تضعیف مسلمانان مطرح شده است، این گروه با طراحی آمریکا واسرائیل در سوریه نیز مرتکب کشتار مسلمانان شده است.

مولاناکلب رشید، مولاناشیخ عسکری، مولانا جلال حیدر نقوی، مولانا کمال حسنین، مولانا صفدر حسین، مولانا رضی محمد، مولانا محمد حیدر، مولانا عرفان حیدر، مولانا مظهرحسن، مولانا وسیم رضوی، مولانا عادل عباس، مولانا مرزا عمران علی و بهادر عباس نیز از دیگر شخصیت های مذهبی و سیاسی هندوستان بودند که در سخنان خود ضمن محکوم کردند جنایات بی رحمانه و ضد بشری تکفیری ها در عراق ، بر وحدت و یکپارچگی همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی در مقابل توطئه های دشمنان از جمله در عراق ، تاکید کردند.

آساق**2167**1859
کد N369769

وبگردی