آفتاب
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

متحجرین، در مقوله آزادی نعل وارونه می‌زنند

متحجرین، در مقوله آزادی نعل وارونه می‌زنند

اسلام برای جهان آمده، اما هیچ اجبار و زوری هم در کار نیست و به پیروان ادیان دیگر با احترام نگاه می‌کند./در نظام دمکراسی، انتخابات معیار آزادی و توجه به رأی اکثریت است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به عملکرد گروهک‌های بوکوحرام و داعش گفت: اینان فرزندان امروزی القاعده و طالبان هستند که به اسم دین، مردم جهان را به اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی می‌کشانند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب آزادی، آزادی را یکی از نیازهای فطری موجودات و به خصوص انسان‌ها دانست و گفت: صراحت قرآنی است که دین منطبق با فطرت انسان‌هاست و آزاد خلق شده‌اند. (فطرت الله التی فطر الناس علیها لا تبدیل لخلق الله ذلک الدین القیم و لکن اکثر الناس لا یعلمون، روم آیه 30)

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شنیدن سخنان مختلف و انتخاب احسن را سفارش قرآن خواند و گفت: انسان قرآنی، بی‌اراده نیست که آنچه در گوشش گفتند، بگوید، بلکه می‌شنود و بهترین حرف‌ها را انتخاب و از آن پیروی می‌کند.

وی برداشتن زنجیرها از گردن انسان‌ها را توصیف قرآن درباره پیامبر اسلام(ص) خواند (و یضع عنهم اصرهم و الاغلال التی کانت علیهم، اعراف آیه 157) و گفت: اسناد فراوانی برای اهمیت آزادی در آیات و روایات برای ماهیت اسلام داریم.

هاشمی رفسنجانی افزود: آزادی در اسلام جایگاهی اعلا دارد و هیچ کس حق ندارد حق اسلامی انسان‌ها را غصب و سلب کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تشریح تاریخ شیعه و نقش آنها در حکومت‌ها که معمولاً منزوی بودند، پرداختن به اسلام حکومتی را ضرورت امروز دانست و گفت: در این شرایط، پرهیز از تنگ نظری و برخورد با سعه صدر ضروری است و نباید بگذاریم کسی به اسم دین، با فطرت انسان‌ها برخورد نماید.

وی با اشاره به کرسی‌های آزاداندیشی که در برنامه‌های مقام معظم رهبری برای دانشگاه‌ها بود، گفت: علم و دانش در تضارب آرا رشد می‌کند و متأسفانه متحجرین، در مقوله آزادی نعل وارونه می‌زنند.

هاشمی رفسنجانی برخوردهای قهری با تفکرات انسانی را تقبیح کرد و با اشاره به عملکرد گروهک‌های بوکوحرام و داعش گفت: اینان فرزندان امروزی القاعده و طالبان هستند که به اسم دین، مردم جهان را به اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی می‌کشانند.

وی افزود: اسلام برای جهان آمده، اما هیچ اجبار و زوری هم در کار نیست و به پیروان ادیان دیگر با احترام نگاه می‌کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان تعاریف متعدد از آزادی در ابعاد مختلف گفت: در نظام دمکراسی، انتخابات معیار آزادی و توجه به رأی اکثریت است.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به اظهارنظر اعضا که کنگره حزب، جناب‌عالی را شایسته دریافت نشان آزادی می‌‌داند، گفت: حسن‌ظن شماست و من هم مثل هر ایرانی مسلمان، آنچه از دستم برمی آید، برای کشور و دین انجام می‌دهم.

در آغاز این دیدار، آقای مجید محتشمی، دبیر کل و آقای داود صفا عضو شورای مرکزی حزب، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های حزب آزادی، به بیان دیدگاه‌های خویش در خصوص جهان شمولی اسلام و نقش برجسته آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در همه مراحل انقلاب اسلامی از مبارزه تا پیروزی، تثبیت، تداوم، دفاع مقدس و سازندگی و انتخابات سال 1392 پرداختند.

آقای محتشمی اظهار داشت: نشان آزادی در کنگره با حضور شخصیت‌ها و اندیشمندان حزب آزادی که به زودی برگزار خواهد شد، به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تقدیم خواهد شد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930410001307#sthash.APEBUZ2v.dpuf

کد N369703

وبگردی