آفتاب

وزیرکشور لبنان: اجازه نمی دهیم لبنان به عراق دوم تبدیل شود

وزیرکشور لبنان: اجازه نمی دهیم لبنان به عراق دوم تبدیل شود

بیروت – ایرنا –« نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان با تاکید به اینکه « هرگز اجازه نمی دهیم لبنان به عراق دوم تبدیل شود»، گفت: مردم لبنان مطمئن باشند زیرا نیروهای امنیتی بیدار و هوشیار هستند و در مبارزه با تروریسم و انتحاری ها در هماهنگی کامل بسر می برند.

به گزارش ایرنا، المشنوق روز سه شنبه بعداز شرکت در دو جلسه شورای مرکزی امنیت و انجمن بانکداران لبنان در گفت وگو با خبرنگاران اوضاع امنیتی این کشور را « تحت کنترل» خواند و افزود: سه عملیات تروریستی اخیر برغم اینکه خسارت هایی برجای گذاشت، شکست خوردند و ما برای مقابله با تروریست ها و حمایت از همه لبنانی ها آماده هستیم.

وی در پاسخ به این سئوال که چگونه لبنانی ها بعداز این سه انفجارتروریستی هفته گذشته مطمئن باشند ؟، تصریح کرد: مطمئن باشند زیرا نیروهای امنیتی بیدار و هوشیار هستند ، در هماهنگی کامل بسر می برند ، ماموریت های خود را با قدرت و اقتدار ادامه می دهند و دلیل آن هم شکست سه عملیات تروریستی اخیر و نرسیدن انتحاری ها به اهدافشان است.



** اجازه نمی دهیم لبنان به عراق دوم تبدیل شود

وزیر کشورلبنان در پاسخ به این سئوال، آیا نمی ترسید لبنان به عراق دوم تبدیل شود؟، تاکید کرد: خیر، هرگز،شرایط و طبیعت لبنان متفاومت است و شبیه عراق نیست و ما هم اجازه نمی دهیم.

المشنوق در پاسخ به این سئوال که مردم لبنان را چگونه مطمئن می کنید؟ ، اظهارداشت: ما در آمادگی کامل بسر می بریم ، وظایف خود را انجام می دهیم و در مباره با تروریسم و انتحاری ها لحظه ای تردید نکرده و نمی کنیم.

ارتش و نیروهای امنیتی لبنان همواره از سوی گروه های تروریستی تکفیری و جریان های سلفی لبنان تهدید می شوند و از آنها به عنوان « ارتش صلیبی» و « جنود کفار» یاد می کنند.

با اجرای برنامه امنیتی به درگیری های مسلحانه چندین ماهه که دهها کشته و زخمی برجای گذاشت، پایان داده شد و دو ماهی بود که آرامش به شمال لبنان بازگشته بود اما با تحولات عراق و جنایات داعش ، باردیگر عناصر خفته تروریستی تکفیری در این منطقه لبنان فعال شده و حملات خود را به ارتش از سر گرفته اند.

چند روزی است که طرفداران گروه های تروریستی تکفیری بویژه داعش با پرچم های این گروه ها در خیابان های طرابلس راهپیمایی می کنند و علیه محور مقاومت و بویژه حزب الله و نیروهای امنیتی و ارتش لبنان شعار می دهند.

شیخ « داعی الاسلام الشهال» موسس جریان سلفی در لبنان، شیخ« سالم الرافعی» از شیوخ تندرو، « خالد الضاهر» و « محمد کباره» عضو حزب جریان المستقبل به ریاست «سعد حریری» و ازنمایندگان پارلمان لبنان در اظهاراتی رسانه ای و تلویزیونی هشدار داده اند که اگر زندانیان گروه های تروریستی تکفیری آزاد نشوند، لبنان را به موصل و عراق دوم تبدیل می کنند.

تروریست های تکفیری همچنین تهدید کرده اند که با کامیون های بمب گذاری شده به زندان رومیه برای آزاد کردن تروریست های تکفیری حمله می کنند.

براساس این گزارش ، الشنوق که خود از حزب جریان المستقبل است، تاکید کرد: بسیاری از مسائل نشست های امنیتی که پیوسته برگزار می شوند، سری و محرمانه است و نمی توانم علنی از آنها صحبت کنم.

شورای مرکزی امنیت لبنان امروز به ریاست وزیر کشوربرگزار و جزییات اجرای برنامه امنیتی که از بیش از دو ماه قبل بویژه در شمال و شرق و پایتخت لبنان آغاز شده و روند تعقیب شبکه های تروریستی را که گفته می شود حدود 20 تن هستند، بررسی کرد.

در این جلسه بر ضروت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و ادامه روند عملیات مبارزه با تروریست های انتحاری بطور سری تاکید شد.

نهاد المشنوق همچنین درنشستی با انجمن بانکداران لبنان شرکت کرد و ضمن تاکید بر اهمیت نقش آنان در حمایت از امنیت لبنان و مبارزه با تروریسم خواستار مشارکت بیشتر آنان برای بهبود اوضاع زندان های لبنان بویژه رومیه شد.

وی گفت که عملیات بهبود شرایط و ترمیم زندان های لبنان از هفته های آینده شروع می شود و در مرحله اول ترمیم زندان ها و در مرحله دوم ساخت زندان های جدید که نیاز به حمایت های بین المللی دارد، کلید می خورد.

خاورم ** 1324
کد N369668

وبگردی