آفتاب
سمیع‌الله مردان مطرح کرد:

ملت ایران برنده حقیقی جام جهانی 2014

ملت ایران برنده حقیقی جام جهانی 2014

ایران اسلامی هم در این جام جهانی سهیم بوده که در روزهای میانی برگزاری مسابقات باخت و از گردنه مسابقات خارج شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل طی پیامی که نسخه‌ای از آن به دفتر خبرگزاری ایلنا در کاشان ارسال شده، ملت ایران را برنده حقیقی در جام جهانی دانست.

به گزارش ایلنا از کاشان، متن این پیام به این شرح است: ایران امروز همه جا سخن از جام جهانی فوتبال است. در هر کوی و برزن، در اتوبوس و تاکسی‌ها، درصف نانوایی‌ها و گاهی همه چیز را فدای تماشای بازی‌ها کردن، حتی نمازهای اول وقت و جماعت در این ماه مبارک رمضان را و حتی کنار گذاردن تلاوت آیات قرآن‌کریم را که در روایات آمده که تلاوت یک آیه در این ماه صیام مطابق است با یک ختم قرآن در ماه‌های دیگر.

ایران اسلامی هم در این جام جهانی سهیم بوده که در روزهای میانی برگزاری مسابقات باخت و از گردنه مسابقات خارج شد. شاید عواملی برای باخت ما دست به دست هم داد تا ما را حذف کنند. مانند داوری که پنالتی به آن واضحی را نگرفت و داوری که بیشتر از ماسکرانو، نقش هافبک‌دفاعی را برای آرژانتین بازی می‌کرد و چیزهای دیگر، بگذریم خلاصه اینکه در فوتبال باختیم، اما در والیبال جوانان ما مردانه بازی کردند و بردند.

«اما تعظیم دنیا در برابر جمهوری اسلامی ایران»

سال‌هاست دنیا در برابر اقتدار «جمهوری اسلامی ایران»سر تعظیم فرود آورده. اگر دنیا بگوید: «ورزش؟» والیبال را نشانش می‌دهیم، کشتی را، وزنه‌برداری را، حسین رضازاده را، اما اگر دنیا مشخصاً بگوید: «فوتبال؟» بازی جوانمردانه جوانان این مرز و بوم را نشانش می‌دهیم. اگر بگوید: «علم؟» از نانو تا هسته‌ای، و از پزشکی پروفسور سمیعی را داریم که برایش رو کنیم! توی دنیا اگر بگویی: «تلاش در راه دانش؟» قطرات خون شهید احمدی روشن را به رخت می‌کشیم، توی دنیا اگر بگویی؛ قربانی تروریسم؟

باز شهید بهشتی، مطهری، رجایی و باهنرها و هزاران شهید والامقام دیگر را! و باز، رئیس جمهور شهید را در صحن سازمان ملل برایت نشان می دهیم! توی دنیا اگر بگویی؛ «ایستادگی؟» پیر جماران حضرت روح الله، امام‌مان را نشانت می دهیم، چفیه رهبر فرزانه مان آیه الله خامنه ای(مدظله العالی) را، و شکوه و عظمت یک ملت را. توی دنیا اگر بگویی؛ «شهید؟» چمران را نشانت می دهیم! و اگر بگویی؛ «شهادت؟» اصلا «کتیبه محتشم» را نشانت می دهیم! تو میدان را معین کن؛ قهرمانش با ما!

اصلا چطور است از جام جهانی بیرون بیایی و میدان سیاست یعنی میدان جنگ را نشانم دهی؟… تا من برایت بگویم داستان مردی به نام «حاج حسین خرازی و حاج احمد کاظمی ها » را! آهای دنیا! هر وقت حلقومت دلتنگ یک شعار اساسی شد، «مرگ بر آمریکا»ی ما، تقدیم تو باد! این شعار مادران چشم به راه سرزمین ایران اسلامی است! گیسو سپیدکرده های منتظر! منتظر یک پلاک!

آهای دنیا! فریاد ملت ایران، از آن تو باد! و تو همین فریاد اورژینال را سرمی دهی، به تأسّی از ملت قهرمان ایران! آخر حرف همین تظاهرکنندگان برزیلی هم که همه عشق شان به فوتبال است، عدل و داد را عاشق ترند، مرگ بر کسانی است که می خواهند زندگی آدمی را پای زندگی شیطان و شیطان بزرگ قربانی کنند.

آهای دنیا! دیر یا زود جام جهانی تمام می شود، اما آنچه باقی می ماند، فریاد توست در جست و جوی عدل و داد. قهرمان واقعی کس دیگری است که در پس پرده قرار دارد و شما چشم دیدن آن را ندارید! مردی از تمام ملت ها! مردی برای همه! جام جهانی بسیار بالا رفته، اما این جام عدالت است که باید در دستان آدمیزاد بدرخشد! بر گوش این همه ناداوری، عاقبت مردی خواهد آمد و سیلی خواهد زد.

آخر این حق آدم است که محزون و گریان شود… دیروز در سوریه، امروز در عراق، دیروز در کجا، امروز در کجا… آهای دنیا! فردا از آن توست… و جام هم، اگر که بلندتر فریاد برآوری! اگر که بدانی در سکوت مردمک چشم دختر و پسری که پدر و مادرش را در جلو چشمانشان سر بریدند،چه فریادی نهفته است؟.

خدایا! برنده جام هستی را هر چه زودتر بفرست.زیرا نیامدن صاحب اصلی حضرت بقیه الله(عج)، تروریست ها، تکفیری ها و داعشی ها از نیامدش سوء استفاده می کنند و هرروز بر جنایات خود و قتل و غارت می افزایند و به هیچ کس حتی زنان و کودکان معصوم هم رحم نمی کنند.

خدایا! این جام‌ها، و هزاران از این جام‌ها، با این همه ناداوری‌ها، کام بشریت را سیراب نمی‌کند. خدایا! گذشت دوره‌ای که توپ‌گرد، سرگرم‌مان کند. می‌بینی! ما حتی از زمین فوتبال هم دنبال آن زمینی می‌گردیم که تو وعده‌اش را به عدل و داد داده‌ای… و آن روز بیشتر به جان و دلمان روح می بخشد که این سرود؛ «سر زد از افق، مهر خاوران…» در جهان طنین انداز شود.

به امید آن روز!

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سمیع‌الله مردان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل

کد N369532

وبگردی