آفتاب

29 جمله کلیدی روحانی در روز صنعت و معدن

29 جمله کلیدی روحانی در روز صنعت و معدن

تهران- ایرنا- رییس جمهوری امروز با حضور در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن در 29 جمله کلیدی از موضوعات مهمی همچون مذاکرات هسته ای، شکست تحریم، مذاکرات برد- برد داخلی،حمایت از صنعت، کیفیت خودرو ، سرمایه گذاری خارجی، همدلی سه قوه و تکرار نشدن سال های 84 تا 92 سخن گفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن امروز (سه شنبه) با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس قوه مجریه، مسوولان بخش صنعت و معدن کشور، صدها تن از فعالان این بخش، در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

رییس جمهوری در این مراسم به موضوعات مهم و مختلفی در حوزه صنعت و توسعه کشور اشاره کرد که محور سخنان وی را می توان در 29 جمله کلیدی مورد توجه قرار داد که بدین شرح است:

1. اگر حمایت در کنار رقابت نباشد، حمایت مخرب است.

2. کمک دولت به بخش خصوصی براساس اولویت های اساسی و ضروری تر انجام گیرد.

3. دولت تدبیر و امید گام های موثر و درستی در عرصه سیاست خارجی برداشته و شرایط را برای تولید مناسب تر کرده است.

4. من به مردم قول می دهم که با اقداماتی که دولت تدبیر و امید و تیم مذاکره کننده انجام داده است، کاسه تحریم شکسته شده و کسی قادر نیست آن را به شکل اول برگرداند.

5. این دولت و تیم مذاکره کننده با 1+5، انقلاب، ارزش های اسلامی و عزت ملی را پاس می دارد، بنابراین غصه نخورید.

6. دولت تدبیر و امید خواهان روابط دوستانه و برادرانه براساس حسن همجواری با کشورهای منطقه و همسایه است و این را به نفع همه ملت ها و دولت های منطقه می داند.

7. جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا تمام توان خود را برای مبارزه با خشونت، افراط، جلوگیری از جنگ و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه به کار گیرد.

8. بیاییم با هم گفتگو کنیم. مذاکرات برد – برد تنها با خارجی ها نیست. دولت، تولیدگر و قانونگذار هم باید بنشینند و مذاکره کنند.

9. این دولت، توانمند و قادر است ثبات و آرامش را در بازار حفظ کند.

10. دولت به آنچه قول داده بود عمل نموده و تورم را مهار کرده است.

11. دولت امروز اولین قدم را برای شکستن رکود برداشته است.

12. نمی توانیم مدام خواهش کنیم که در زمینه خودرو یک حرکت سریع کیفی رخ دهد و این اتفاق نیفتد.

13. اگر در زمینه تولید، پیچ و خم های غیرضروری برای اعطای مجوز وجود دارد به معنای محدودیت های غیرعقلانی است و باید برداشته شود.

14. بانک ها باید دست از بنگاه داری برداشته و امانت دار و واسطه خوبی بین مردم و بنگاه های اقتصادی باشند و ضرورت دارد که راه و روش بانک ها اصلاح شود.

15. دولت شرایط را برای ورود سرمایه خارجی مهیا خواهد کرد.

16. امروز هیچ اختلاف نظری بین دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه وجود ندارد.

17. هدف بلند ما شکستن رکود و ایجاد رونق و صنعتی کردن کشور است.

18. صنعت باید همه بخش های کشور را فرا بگیرد و کشور باید صنعتی شود.

19. سال 91 کشور با رکود تورمی مواجه بود که اخیرا بانک مرکزی با محاسبات دقیق رقم اعلام شده منفی 5.8 درصدی برای رشد اقتصادی در این سال را 6.8 درصد اعلام کرده است.

20. در سال 93 ان شاء الله رشد اقتصادی کشور مثبت خواهد شد.

21. اصل کمک به صنعت در شرایط فعلی ضروری است.

22. کارگروه ویژه برای رونق و خروج از رکود تأسیس شده است.

23. موارد اختلافی را در هفته های آینده در شورای هماهنگی اقتصادی بررسی می کنیم و تا پایان تیر ماه، بسته حمایتی را برای رونق و شکستن رکود آماده و سپس عملیاتی و اجرایی خواهیم کرد.

24. یکی از مشکلات ما در بخش خصوصی این است که از بنگاه کوچک حرکت نکرده ایم تا به بنگاه بزرگ برسیم.

25. اگر شرکت های چند ملیتی وارد کشورمان می شوند باید حواس مان خوب جمع شود که به این شرط به کشورمان بیایند که فناوری نو را وارد کنند و سپس بتوانیم آن فناوری نو را بومی کنیم؛ و بعد از آن دنبال نوآوری و سپس دنبال برند ایرانی در تمام زمینه ها باشیم.

26. اراده داشته باشیم و دست به دست هم دهیم و سرمایه مان را به داخل کشور بیاوریم.

27. والله، بالله، تالله سال های 84 تا 92 گذشت و تکرار نمی شود.

28. دولت یازدهم خود را خادم مردم می داند، هیچ تصمیم فردی اتخاذ نمی کند.

29. دولت یازدهم هیچ تصمیم بدون مشورت و شور اتخاذ نمی کند و آن هم با شوراهای چندباره؛ و اگر تصمیمی را اعلام می کند و اشتباه بود، برای آنهایی که دولت را نقد کنند و فریاد بکشند که دولت اشتباه کرده است ما احترام و تواضع کرده و دست آنها را می بوسیم.

سیام(5)1429**1336
کد N369421

وبگردی