آفتاب
رئیس دیوان عدالت اداری:

رمضان ماه صیقل دادن و زدودن زنگار از دل و جان است

رمضان ماه صیقل دادن و زدودن زنگار از دل و جان است

دوست و دشمن، مؤمن و کافر، فاسق و منافق همه و همه در طول سال از مهمانی خدا بهره‌مند هستند اما در ماه مبارک رمضان ضیافت الله برای بندگان خاص خدا می باشد و اغیار در کنار این خوان جایی ندارند.

رییس دیوان عدالت اداری در جلسه هیأت عمومی ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان گفت: رمضان ماهی است که شهر الله نامیده شده و مبارک بودن آن به جهاتی است که بخشی از آن در خطبه معروف پیامبر اکرم بیان شده و پیامبر بزرگوار برای ما تبیین کرده اند.

به گزارش ایلنا، محمدجعفر منتظری در جلسه هیأت عمومی ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان گفت: رمضان ماهی است که شهر الله نامیده شده و مبارک بودن آن به جهاتی است که بخشی از آن در خطبه معروف پیامبر اکرم بیان شده و پیامبر بزرگوار برای ما تبیین کرده اند.
وی افزود: رمضان از بهترین ماهها و روزهای آن از بهترین روزها و ساعات آن از بهترین ساعات است. برکت این ماه نفس کشیدن در این ماه برای روزه دار تسبیح تلقی می شود و اعمال خیر و عبادت مقبول خداوند خواهد بود، دعاها در این ماه به هدف اجابت می رسد.
منتظری گفت: در روایت است که پیامبر (ص) می فرمایند اگر مردم می دانستند که چه خیر و برکتی در ماه رمضان است هر آیینه آرزو می کردند که همه سال ماه رمضان باشد.
وی افزود: پرده‌های جلوی چشم ما موجب می شود که حقایق عالم را نتوانیم درک کنیم، چقدر خداوند در ماه رمضان به بندگانش عنایت می کند و درهای رحمت در شب اول ماه رمضان به روی همه باز می شود. این رحمت ویژه ماه رمضان است. مهمان بودن در این ماه در پیشگاه خداوند و در کنار خوان نعمات الهی به این نیست که به مهمانی میوه و غذا و آب مهمان شده باشیم و خداوند متعال بندگان را در مهمانی اطعمه و اشربه پذیرایی نمی کند چرا که این مهمانی در طول سال برای همه مردم و موجودات گسترده است.
وی گفت: دوست و دشمن، مؤمن و کافر، فاسق و منافق همه و همه در طول سال از مهمانی خدا بهره‌مند هستند اما در ماه مبارک رمضان ضیافت الله برای بندگان خاص خدا می باشد و اغیار در کنار این خوان جایی ندارند.
منتظری گفت: تلاوت یک آیه قرآن در این ماه مبارک مانند یک ختم قرآن است و همچنین افطاری دادن بسیار ثواب فراوان دارد. هر کسی می تواند به اندازه توان ولو اینکه یک دانه خرما باشد افطاری دهد.
وی گفت: رسول گرامی اسلام (ص) در پاسخ امیرالمؤمنین که پرسید افضل اعمال چیست؟ پیامبر فرمودند بهترین کار و شایسته ترین اعمال در این ماه اجتناب از حرام و گناهان است.

 

کد N369346

وبگردی