آفتاب

داعش برای آزادی هر راننده ترکیه‌ای 50 هزار دلار خواست

داعش برای آزادی هر راننده ترکیه‌ای 50 هزار دلار خواست

داعش اعلام کرده که برای آزادی 31 راننده کامیون گروگان گرفته شده ترکیه به همراه 28 کامیون، آنکارا باید برای هریک مبلغ 50 هزار دلار بپردازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری دوغان، یکی از مقام‌های شرکت اعزام کننده این کامیون‌ها گفت که با یکی از رانندگان گروگان گرفته شده گفت‌وگو کرده و این راننده گفته که داعش برای آزادی هرکدام از راننده‌ها مبلغ 50 هزار دلار به عنوان باج درخواست کرده است.

در کنار این رانندگان، 49 کارمند کنسولگری ترکیه در موصل عراق نیز توسط داعش در 11 ژوئن پس از تصرف این شهر توسط این تروریست‌ها ربوده شده‌اند.

مقام‌های ترکیه در ابتدای امر پیشنهاد باج از سوی داعش را رد کردند اما این مقام شرکت اعلام شده مدعی شد که داعش از آنها 15 میلیون دلار برای آزادی این رانندگان درخواست کرده است.

احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه 15 ژوئن گفت که داعش برای آزادی 80 تن از اتباع ترکیه‌ای گروگان گرفته شده درخواست باج نکرده و افزود: مذاکراتی دراین باره صورت گرفته است.

گروه نظارت بر رسانه‌های ترکیه به رسانه‌ها اعلام کرده که نباید موارد مربوط به بحران گروگان‌گیری در عراق را پوشش دهند.

همچنین، مدیریت بحران ترکیه نیز روز دوشنبه اعلام کرد که، اقداماتی را برای آزادسازی اتباع ربوده شده ترکیه در عراق انجام می‌دهد.

انتهای پیام

کد N369269

وبگردی