آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

خالد قدومی: مقاومت رژیم صهیونیستی را در برابر غافلگیری واقعی قرار خواهد داد

خالد قدومی: مقاومت رژیم صهیونیستی را در برابر غافلگیری واقعی قرار خواهد داد

نماینده جنبش حماس در تهران گفت که نتانیاهو برای حفظ آبرویش به بهانه گم و کشته شدن سربازان اسراییلی به فلسطینی‌ها حمله می‌کند.

خالد قدومی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به مناطق فلسطینی به بهانه کشته شدن سه سرباز اسراییلی که از یک ماه پیش گم شده بودند، گفت: حملات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین حملاتی است که از زمان شروع اشغالگری‌ها هم‌چنان ادامه دارد و متوقف نشده است. آن چه که اتفاق افتاده این است که رژیم صهیونیستی در بحران سیاسی خفقان‌آوری به سر می‌برد و دولت صهیونیستی بحران‌های واقعی را در داخل اراضی اشغالی پشت سر می‌گذارد.

او ادامه داد: این عادت رژیم صهیونیستی است که مشکلاتش را به سمت فلسطینی‌ها سوق دهد. بعد از توافق میان جنبش‌های فلسطینی‌ برسر تشکیل دولت توافق ملی نزدیک بود رژیم صهیونیستی عقلش را از دست بدهد. از این رو به دنبال هر راهی برای بر هم زدن آن است و البته این مساله را علنا و بارها هم اعلام کرده است و حتی از محمود عباس هم خواسته تا این توافق را بر هم بزند. از زمانی که این سه سرباز صهیونیست گم شدند، ما اطلاعی از آن‌ها به غیر از آن چه از سوی منابع صهیونیستی منتشر شده، نداشتیم علاوه بر آن رژیم صهیونیستی سعی کرد تا حملاتش را علیه اسرا و غزه افزایش دهد.

قدومی تاکید کرد: هدف امروز صهیونیست‌ها از انجام عملیات‌های نظامی علیه غزه، سیاسی است و نتانیاهو سعی می‌کند به دلیل شکست‌های امنیتی و نظامی به آبروداری پرداخته و با این گونه اقدامات با روی سفید در مقابل ملتش حاضر شود اما مقاومت هوشیار است و اگر خدای ناخواسته رژیم صهیونیستی بخواهد اقدامی بیش از این انجام دهد مقاومت هم اقدامی در خور خواهد داشت و آن را در برابر غافلگیری‌های واقعی قرار خواهد داد همان‌طور که در جنگ‌های هشت و 22 روزه انجام داد.

وی درباره اظهارات یکی از مسوولان حماس که گفته "اگر دولت توافق به وظایفش در قبال غزه عمل نکند، حماس مجبور می‌شود به نوار غزه برگردد" و این که آیا این اظهارات به معنای تهدید برای کناره‌گیری از دولت توافقی است؟ گفت: خیر اما این سخنان، سخنان منطقی است و علتش هم رفتارهای ساده‌انگارانه و بچه‌گانه طرف مقابل در رام الله است. وقتی ما بر سر تشکیل دولت توافقی، توافق کردیم بدیهی است که این دولت باید مسوولیت "ملت" فلسطینی را بپذیرد نه مسوولیت فتح یا حماس را. زمانی که این دولت از این مسوولیت شانه خالی می‌کند این سوال مطرح می‌شود که آیا معنای آن این است که یک بار دیگر به غزه برگردیم؟

نماینده حماس در تهران تصریح کرد: ما خواهان شکاف نیستیم و در واقع این ما هستیم که به دنبال حفظ وحدت هستیم اما ملت ما تا کی می‌تواند این سختی‌ها و تبعیض‌ها را تحمل کند. از این رو این سخنان گفته شده کاملا منطقی است. مسوولان تشکیلات خودگردان باید مسوولیت‌شان را در قبال توافق انجام شده بپذیرند. هم‌چنین همه ما باید این آشتی را حفظ کنیم. حماس داعیه‌دار اولیه حفظ این آشتی است و بیش‌تر خواهان حفظ این وحدت است اما اظهارات محمود عباس علیه حماس در رابطه با سربازان گم شده که در آن به حرف‌های صهیونیست‌ها گوش می‌دهد، رفتاری حکیمانه نیست.

انتهای پیام

کد N369055

وبگردی