آفتاب

روسیه در تلاش برای تمدید آتش‌بس در اوکراین

روسیه در تلاش برای تمدید آتش‌بس در اوکراین

رئیس پارلمان روسیه امروز (سه‌شنبه) برقراری آتش‌بس جدید در شرق اوکراین را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، سرگئی ناریشکین،‌ رئیس مجلس عوام پارلمان روسیه خواستار برقراری آتش‌بس جدید در شرق اوکراین شد.

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین در سخنانی خطاب به ملت اوکراین گفت: من به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح، پس از بررسی اوضاع به این نتیجه رسیدم که قرارداد آتش‌بس یک‌جانبه را تمدید نکنم.

وی افزود: ما قصد داریم به مواضع جدایی‌طلبانی که طی دو ماه گذشته کنترل بخش وسیعی از مناطق دونتسک و لوهانسک را به دست گرفته‌اند، حمله کنیم.

پوروشنکو درعین حال خاطرنشان کرد که اوکراین از طرح صلح خود چشم‌پوشی نمی‌کند.

در واکنش به این سخنان، ناریشکین که از متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه است، گفت: ما گمان می‌کنیم که بدون برقراری آتش‌بس و بدون آغاز مذاکرات، ممکن نیست که صلح، عدالت، قانون و نظم در اوکراین برقرار شود.

با این وجود،‌ رئیس‌جمهوری اوکراین گفته است: ما حتی آماده‌ایم هر وقت مشاهده کنیم همه طرف‌ها به نکات مهم و ضروری طرح صلح عمل می‌کنند، فورا به آتش‌بس بازگردیم.

پوروشنکو این مطالب را چند ساعت پس از کنفرانس تلفنی چهارجانبه با سران کشورهای آلمان، فرانسه و روسیه عنوان کرد که همه به دنبال تمدید آتش‌بس هستند.

انتهای پیام

کد N368535

وبگردی