آفتاب

معمری: والیبال ایران در جهان صاحب سبک است

معمری: والیبال ایران در جهان صاحب سبک است

کارشناس والیبال با تاکید بر اینکه هنوز برای ارزیابی کار کواچ خیلی زود است گفت: والیبال ایران در جهان صاحب سبک شده است.

علیرضا معمری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری داشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: بعد از سالیان سال کار کردن با توجه به زحمات مربیان داخلی و خارجی شاهد شکوفایی بازی های تیم ملی و ثبات کار بازیکنان بودیم. والیبالیست های ایران به دو فاکتور مهم خودباوری و اعتماد به نفس رسیده‌اند. بازیکنان امروز ایران ثمره کار 15 ساله ای هستند که هر کدام از مربیان داخلی و خارجی در آن سهیم بوده اند. قبلا بازیکنان ایران بعد از باخت دنبال بهانه بودند اما در این دوره صبورانه عمل کردند و شاهد نتایج خوبی بودند. ما می رویم که در دنیا صاحب سبک شویم. بحث من این نیست که در لیگ جهانی چندم شویم بلکه امروز والیبال ایران صاحب سبک شده و جهان بیشتر روی والبیال ایران حساب می کند.

وی افزود: تیمی مثل ایران به جایی رسیده که صعودش قطعی شده است و حالا باید به جوانترها میدان بدهیم. خیلی خوب است که کواچ برای بازی های هفته هفتم لیگ جهانی به چند بازیکن اصلی استراحت دهد. همین موضوع ما را از نظر مدیریت بالا می برد. بازیکنان جوانتر والیبال ایران خیلی با ترکیب اصلی ما فرق ندارند. من پیشنهاد می دهم حداقل به چهار بازیکن اصلی برای بازی با لهستان استراحت دهند.

کارشناس والیبال تاکید کرد: من فعلا هیچ چیزی در کواچ ندیده‌ام. یک بازی را حضوری در سالن دیدم و بقیه را از تلویزیون شاهد بودم. تیم به یک ارنج کلی رسیده است و کواچ هم از همین ترکیب استفاده می کند. کواچ در ابتدا شناخت کاملی از تیم ایران نداشت و برای این موضوع به او حق می دهم. حداقل دو سال طول می کشد که کواچ جا بیفتد. به نظرم هماهنگی و روند کار او خوب بوده است. همین که مصاحبه می کند و می گوید، معدنی را قبول دارم خوب است. اما تکرار لفظ "تیم من" هنوز برای او زود است. مردم و تماشاگران این را می فهمند.

وی ادامه داد: چطور مهدوی مصاحبه می کند که نشان دادیم ولاسکو همه چیز والیبال ایران نبود. کواچ هم باید بداند که همه چیز والیبال ایران برای او نیست همانطور که برای کارخانه و گاییچ و پارک نبود. چند سال دیگر نتیجه کار کواچ معلوم می شود. او جویای نام است و محیط بسیار عالی برایش در ایران فراهم شده است. او باید از الفاظ مناسبتری استفاده کند. نتیجه کار کواچ دو سال دیگر معلوم می شود. شهرام محمودی 15 سال است که تمرین می کند و موسوی امروز در اوج کارش است. اینها بازیکنانی هستند که از سال ها قبل برایشان سرمایه گذاری شده بود.

انتهای پیام

کد N368482

وبگردی