آفتاب

کشته شدن 412 شبه‌نظامی و 17 سرباز پاکستانی در عملیات نظامی وزیرستان شمالی

کشته شدن 412 شبه‌نظامی و 17 سرباز پاکستانی در عملیات نظامی وزیرستان شمالی

مقام‌های پاکستانی اعلام کردند: در جریان عملیات ارتش در 15 ژوئن علیه تروریست‌های محلی و خارجی در ولایت وزیرستان شمالی، دست کم 412 شبه‌نظامی و 17 سرباز کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، بنابر آمار ارائه شده از سوی روابط عمومی سرویس‌های داخلی پاکستان، از زمان آغاز این عملیات، دست‌کم 376 تروریست در ولایت وزیرستان شمالی در شمال غرب پاکستان کشته شدند. همچنین سربازان ارتش پاکستان 36 شبه‌نظامی دیگر را خیبر از پای درآوردند.

در هشتم ژوئن، دست‌کم 40 تن از جمله پرسنل امنیتی، غیرنظامیان و 10 تروریست تحریک طالبان پاکستان و جنبش اسلامی ازبکستان کشته و 20 تن دیگر نیز در حمله به فرودگاه محمد علی جناح در کراچی زخمی شدند. در پی این حمله، ارتش پاکستان یک سری حملات هوایی علیه مواضع شبه‌نظامیان در وزیرستان شمالی انجام دادند.

ارتش پاکستان مناطق مشخص شده را در وزیرستان شمالی محاصره کرد پیش از آنکه علیه آن‌ها دست به حملات هوایی بزند.

در اولین فاز از این حملات، جنگنده‌های ارتش پاکستان هشت مخفیگاه شبه‌نظامیان را در 15 ژوئن بمباران کرده و 150 تن از این شبه‌نظامیان را که اکثرا ازبک بودند، کشتند.

در همین حال، نخست‌وزیر پاکستان شبه‌نظامیان را مسئول ناکامی در مذاکرات صلح دانست و اعلام کرد که آن‌ها به نهادهای دولتی، نیروهای امنیتی و غیرنظامیان حمله می‌کنند.

ارتش پاکستان از آتشباره تانک و سایر تسلیحات سنگین برای حمله به تروریست‌ها در وزیرستان شمالی استفاده می‌کند و همچنین مدعی شده که تونل‌های زیرزمینی و بمب‌های کنترل از راه دور از مخفیگاه‌های شبه‌نظامیان در منطقه کشف کرده است.

انتهای پیام

کد N368292

وبگردی