آفتاب

کدام شاهزاده رئیس سازمان اطلاعات عربستان شد؟

کدام شاهزاده رئیس سازمان اطلاعات عربستان شد؟

واحد مرکزی خبر نوشت:

منابع خبری رسمی در جده اعلام کردند شاهزاده خالد بن بندر بن عبدالعزیز معاون وزیر دفاع پیشین عربستان سعودی روز دوشنبه به موجب حکمی سلطنتی به عنوان رئیس سرویس های اطلاعاتی این کشور منصوب شد.


خبرگزاری رسمی عربستان سعودی اعلام کرد شاهزاده خالد که دو روز پیش از سمت معاون وزیر دفاع این کشور برکنار شد، به جای شاهزاده بندر بن سلطان بن عبدالعزیز اداره سرویسهای اطلاعاتی عربستان را به دست گرفت. شاهزاده بندر بن سلطان بن عبدالعزیز اواسط ماه مه پس از این که پرونده بحران سوریه از وی گرفته شد، از ریاست سرویسهای اطلاعاتی عربستان کنار گذاشته شد. در آن زمان ژنرال یوسف بن علی الادریسی معاون شاهزاده بندر مامور شد به طور موقت و تا زمان انتصاب جانشین شاهزاده بندر بن سلطان، ریاست سرویس های اطلاعاتی عربستان را بر عهده داشته باشد.
خبرگزاری رسمی عربستان گزارش داد شاهزاده بندر بن سلطان که دبیر کل شورای امنیت ملی عربستان سعودی محسوب می شود، روز دوشنبه به موجب حکمی سلطنتی به عنوان مشاور و فرستاده ویژه ملک عبدالله، پادشاه عربستان، انتخاب شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از جده، شاهزاده بندر که پسر سلطان بن عبدالعزیز، ولیعهد پیشین عربستان، است و مدت بیست و دو سال به عنوان سفیر عربستان در واشنگتن فعالیت کرده است، ژوییه سال دو هزار و دوازده به عنوان رئیس سرویس های اطلاعاتی عربستان سعودی منصوب شده بود.
عربستان سعودی یکی از مهمترین و اصلی ترین حامیان سیاسی و مالی مخالفان رژیم بشار اسد، رئیس جمهور سوریه است.
منابع دیپلماتیک می گویند نحوه مدیریت پرونده بحران سوریه توسط شاهزاده بندر با انتقاد برخی از کشورها به ویژه آمریکا روبرو شده بود. شاهزاده بندر از آمریکا به علت خودداری از مداخله نظامی بر ضد سوریه آشکارا انتقاد کرده بود.

26149

کد N368121

وبگردی