آفتاب
رییس مرکز پژوهش های مجلس:

دولت در خصوص ساعت کاری در ماه رمضان تدبیر کند

دولت در خصوص ساعت کاری در ماه رمضان تدبیر کند

طولانی بودن روز و گرمای شدید امسال باعث ایجاد فشار و سختی روزه‌داری‌، متدینین و روزه‌داران شده است و بهتر است دولت در این خصوص تدبیری بیندیشد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس درباره تغییر ساعت کاری در ماه مبارک رمضان سال جاری، گفت: طولانی بودن روز و گرمای شدید امسال باعث ایجاد فشار و سختی روزه‌داری‌، متدینین و روزه‌داران شده است و بهتر است دولت در این خصوص تدبیری بیندیشد.

به گزارش ایلنا،  کاظم جلالی  با بیان اینکه ساعت شروع و پایان کار کارمندان در ماه رمضان با تصمیم هیات دولت قابل تغییر است و نیاز به مصوبه مجلس ندارد، افزود: بر اساس تاکید قانون میزان ساعت کاری کارمندان می‌بایست در چارچوب حدود تعریف شده باشد.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس، ادامه داد: در قوانین بر رعایت 44 ساعت کاری کارمندان تاکید شده و با توجه به این که در برهه فعلی روزها طولانی و بسیار گرم هستند و اغلب مردم متدین کشور روزها به روزه‌داری و شب‌ها به عبادت مشغول هستند دولت می‌تواند با اتخاذ تصمیمات لازم به یاری مردم روزه‌دار بشتابد.

به گفته ی جلالی، دولت می‌تواند بر اساس تصمیم خود ساعت کار ادارات را از 8 صبح به 9 یا 10 صبح تغییر دهد که این مشکلی در از بین رفتن میزان ساعت کاری کارمندان ایجاد نمی‌کند.

جلالی با تاکید بر اینکه تغییر ساعت کاری در ماه مبارک رمضان امری متداول در همه کشورهای اسلامی است، خاطر نشان کرد:  در رمضان امسال نیز اغلب کشورهای اسلامی ساعت کاری کارمندان و کارگران دولتی و خصوصی خود را تغییر داده‌اند.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت با تغییر در ساعت کاری کارمندان بدون کاهش آن می‌تواند بدون زیر پا گذاشتن قانون در جهت رفاه حال روزه‌داران گام بردارد.

محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت چهارشنبه (4 تیرماه) در حاشیه جلسه هیات دولت گفته بود،‌ قانون 44 ساعت کار در هفته را تاکید دارد و سال‌های قبل هم که این کار انجام می‌شد، همواره مورد اعتراض و ایراد مجلس شورای اسلامی قرار می‌گرفت.

کد N368062

وبگردی