آفتاب

نامزد حامی کردها برای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه معرفی شد

نامزد حامی کردها برای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه معرفی شد

حزب اصلی حامی کردها در ترکیه "صلاح‌الدین دمیرتاش" را به عنوان نامزد حزب خود برای انتخابات ریاست جمهوری 10 اوت (19 مرداد) اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صلاح‌الدین دمیرتاش، معاون رئیس حزب دموکراتیک مردم (HDP) است و اصلی‌ترین حزب حامی کردها در ترکیه محسوب می‌شود.

به گزارش روزنامه تودی زمان پس از برگزاری کنفرانس خبری و اعلام رسمی نامزدی دمیرتاش وی اظهار کرد: من نامزد حزب مردم ترکیه و تغییر خواهم بود.

دمیرتاش افزود: برخی گمان می‌کنند که می‌شود به آسانی به کاخ ریاست جمهوری راه یافت اما نامزدی حزبم به سیاستمداران نشان خواهد داد که رقابت ریاست جمهوری آنچنان که آن‌ها گمان می‌کنند ساده نخواهد بود.

دمیرتاش تاکید کرد: اگر آن‌ها می‌خواهند که اراده ملت را بدانند در آن زمان ما به آن‌ها نشان خواهیم داد که واقعا چه می‌خواهیم. ما از تمام 76 میلیون شهروند ترکیه استقبال می‌کنیم، ما به برخی از سیاستمداران در جریان کمپین ریاست جمهوری خود می‌گوییم که نمی‌شود هم درباره مردم سخن گفت و هم آن‌ها را نادیده گرفت.

دمیرتاش دومین نامزدی است که برای انتخابات ریاست جمهوری مرداد ماه تعیین شده است و انتظار می‌رود که رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه امروز (سه شنبه) نامزدی خود را به عنوان نامزد حزب حاکم عدالت و توسعه برای پست ریاست جمهوری اعلام کند.

پیشتر نیز حزب مردم جمهوری خواه و جنبش ملی‌گرایان به صورت مشترک اکمل‌الدین احسان اوغلو، دبیرکل سابق همکاری‌های اسلامی را به عنوان نامزد پست ریاست جمهوری تعیین کردند.

این احزاب اصلی اپوزیسیون ترکیه روز یکشنبه درخواست نامزدی احسان اوغلو را به جمیل چیچک، رئیس پارلمان ترکیه تقدیم کردند.

انتهای پیام

کد N367884

وبگردی