آفتاب

اوباما کشته شدن 3 شهرک‌نشین صهیونیست ربوده شده را محکوم کرد

اوباما کشته شدن 3 شهرک‌نشین صهیونیست ربوده شده را محکوم کرد

رئیس جمهوری آمریکا با محکوم کردن کشته شدن سه نوجوان شهرک نشین صهیونیست ربوده شده خواستار خویشتنداری طرف‌های درگیر از انجام اقدامات بی‌ثبات کننده شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا مراتب تاسف خود را بابت کشته شدن "ایال ییفراچ"، "گلعاد شاعر" و "نفتالی فرانکل"، سه نوجوان شهروند آمریکا که اجسادشان در نزدیکی شهر هبرون در کرانه باختری عصر روز دوشنبه پیدا شد، ابراز داشت.

وی گفت: من به عنوان یک پدر، نمی‌توانم این چنین درد غیرقابل توصیفی را که والدین این سه نوجوان تحمل می‌کنند تصور کنم. ایالات متحده به شدیدترین شکل ممکن این اقدام وحشیانه علیه این نوجوانان بی‌گناه را محکوم می‌کند.

این سه نوجوان اسرائیلی 12 ژوئن 2014 مفقود شدند و مقامات رژیم صهیونیستی، حماس را مسئول این اقدام اعلام کرد. جستجوی گسترده‌ای از جانب ارتش اسرائیل در کرانه باختری برای یافتن این سه نوجوان صورت گرفت.

اوباما با اعلام اینکه اسرائیل و مقام‌های فلسطینی باید به همکاری با یکدیگر برای یافتن عاملان مرگ این سه نوجوان ادامه دهند و آن‌ها را محاکمه کنند، به تمام طرف‌های درگیر تاکید کرد تا انجام اقداماتی که باعث بی‌ثبات شدن اوضاع می‌شود خودداری کنند.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: در حالی که مردم اسرائیل با این تراژدی دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌توانند از حمایت آمریکا نیز برخوردار باشند.

انتهای پیام

کد N367821

وبگردی