آفتاب

تشکیل ائتلاف ملی جدید در عراق

تشکیل ائتلاف ملی جدید در عراق

طلال الزوبعی، نماینده ائتلاف متحدون، از تشکیل ائتلاف جدیدی به نام نیروهای ملی از ائتلاف متحدون، العربیه، دیالی هویتنا، الوفاء للانبار و نمایندگان مستقل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،به نقل از پایگاه اینترنتی سومریه نیوز، الزوبعی این موضوع را در یک کنفرانس مطبوعاتی در منزل اسامه النجیفی، رییس ائتلاف متحدون پس از دیدار با صالح المطلک، رییس ائتلاف العربیه، النجیفی و سلیم الجبوری، رییس دیالی هویتنا بیان کرد.

نماینده ائتلاف متحدون افزود: ائتلاف متحدون برای اصلاحات با فراکسیون العربیه للحوار الوطنی، فهرست دیالی هویتنا و فهرست الوفاء للانبار و شخصیتهای مستقل به منظور گفت وگو درباره تشکیل نهادی به نام ائتلاف نیروهای ملی به توافق دست یافت.

وی گفت: این ائتلاف نماینده سیاسی شش استان و نمایانگر اراده مردم برای ایجاد شراکت واقعی، توازن و تحقق خواسته ها و حقوق است و هدف ما تلاش و کار مشترک برای ایجاد زمینه زندگی شرافتمندانه و آینده‌ای امن است.

الزوبعی به نمایندگی از ائتلاف ملی جدید، معرفی نامزد این ائتلاف در سریع‌ترین زمان ممکن، توافق درباره روسای سه‌گانه و تشکیل دولت با برنام‌ ای که خواسته‌های تمام طرف‌ها را برآورده کند، خواستار شد.

وی گفت، درهای این ائتلاف برای تمام نیروها و شخصیت‌های دیگر به منظور پیوستن به آن باز است.

انتهای پیام

کد N367691

وبگردی