آفتاب
شوک تل آویو پس از کشف جسد سه اسرائیلی،

تهدید رژیم صهیونیستی، هشدار حماس

تهدید رژیم صهیونیستی، هشدار حماس

تهران- ایرنا - کشف جسد سه اسرائیلی که دو هفته قبل مفقود شده بودند، دستاویزی را برای رژیم صهیونیستی فراهم کرده است تا تهدید به عملیات بی سابقه نظامی در غزه و کرانه باختری کند، اظهاری که حماس دست یازیدن به آن را باز کننده «درهای جهنم» به روی صهیونیست ها خوانده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سمانیوز، ارتش رژیم اشغالگر قدس پس از هفته ها کاوش و اقدام به اشغال مجدد بخش هایی از کرانه باختری، در ساعت 18 بعد از ظهر روز دوشنبه جسد این سه اسرائیلی را در نزدیکی شهر حلحول الخلیل یافتند.



**دستور نشست فوری کابینه

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور تشکیل نشست فوری واضطراری کابینه را صادر کرد.

گفته می شود که این سه شهرک نشین اسرائیلی که برخی می گویند از سربازان رژیم صهیونیستی بوده اند، مدت کوتاهی پس از ربوده شدن با شلیک گلوله کشته شده اند.

رژیم صهیونیستی مدعی است که مجریان این عملیات دو فلسطینی به نام های عمر ابوعیشه و مروان قواسمه هستند.

سه صهیونیست به قتل رسیده که در خرابه های ارنبه واقع در شمال حلحول پیدا شده اند، در حفره ای کم عمق دفن شده بودند.

ارتش اسرائیل نیروهای زیادی را در منطقه کشف اجساد این سه شهرک نشین اسرائیلی گرد آورده است و درگیری های پراکنده بین سربازان رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی درگرفته است.

کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) جلسات عصر روز گذشته (دوشنبه) را لغو کرده است و کابینه این رژیم در ساعت 21 و 30 دقیقه دیشب به وقت محلی ، جلسه ای فوق العاده و فوری را برای بررسی موضوع سه صهیونیست مقتول و تحولات در الخلیل برگزار کرد.

رسانه های اسراییلی اعلام کردند که ˈآویگدور لیبرمنˈ وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز سفرعصر دوشنبه خود را به اروپا لغو کرد تا در جلسه فوق العاده کابینه حضور یابد.



**طرح ضرورت حمله به غزه

روزنامه یدیعوت آحارونوت رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در تحلیلی در پایگاه اینترنتی خود حمله احتمالی به حماس را به عنوان ضرورت امنیت این رژیم مطرح کرد و نوشت: جدول دستور کار جلسه فوری کابینه حاوی چند گزینه در ارتباط با کشف اجساد سه اسراییلی ربوده و کشته شده است: تبعید سران حماس از غزه، انهدام منازل فعالان غزه ای و حمله نظامی گسترده به این بخش.

متعاقب این موضع گیری ها سران اسراییلی نیز بر طبل های جنگ کوبیدند و آنگونه که خبرگزاری فلسطینی سمانیوز می نویسد: ˈمفتالی بنیتˈ وزیر اقتصاد اسراییل می گوید: قاتلان فرزندان ما بخشیده نخواهند شد، اکنون دل های ما با خانواده های آنهاست، وقت عمل است نه حرف.

ˈدنی دانونˈ معاون وزیر امنیت اسراییل گفت: پایان غمناک ربوده شدگان باید به پایان حماس منتهی شود ... باید با حشره کش ها تروریسم را هدف قرار داد ... خانه های حماس را ویران و مهمات آنها را همه جا نابود کرد. باید کلیه اموال آنها را که آتش تروریسم را شعله ور می کندف مصادره کرد....

ˈیولی ادلشتاینˈ رییس کنست رژیم صهیونیستی نیز گفت: اسراییل باید همین الان علیه تروریسم بدون سستی به پاخیزد، وقت آن رسیده که فلسطینیان بدانند حماس آنها را به گمراهی می کشاند!!

شیمون پرز رییس سابق رژیم صهیونیستی تاکید کرد: با خشونت هر چه تمام تر باید تروریست ها را هدف قرار دهیم و پیگرد کنیم تا دیگر نتوانند سر خود را بالا بگیرند.

این اظهارات مسئولان اسراییلی در حالی بیان می شوند که حماس از همان روزهای اول اتهام دست داشتن در قضیه ربودن سه اسراییلی را رد کرد.

پایگاه اطلاعاتی – امنیتی ˈواللاˈ اسراییل نیز روز دوشنبه به نقل قول برخی مسئولان امنیتی اسراییل درباره لزوم حمله به حماس و نوار غزه پرداخت.

یکی از این مسئولان تهدید کرد: «ساعت های آینده رویکرد ما را درباره عملیات علیه غزه روشن خواهد کرد».

بنیامین نتانیاهو در اظهاراتی مجدد حرکت حماس را مسئول قتل سه شهرک نشین اسراییلی خواند و گفت: حماس بهای این کار خود را خواهد پرداخت.



**وعده جهنمی حماس برای اسراییل

از سوی دیگر، جنبش حماس از زبان ˈسامی ابوزهریˈ سخنگوی خود در مصاحبه با فرانس پرس به این اظهارات و تهدیدها واکنش نشان داد و گفت: اگر رژیم اشغالگر اسراییلی بخواهند تنش یا جنگی را علیه غزه به راه اندازد، درهای جهنم به روی اشغالگران گشوده خواهد شد.

وی افزود: داستان مفقود شدن و قتل سه شهرک نشین اسراییلی، تنها بر روایتی اسراییلی استوار است و رژیم اشغالگر تلاش می کند که با استناد به این داستان، جنگ وسیع علیه ملت ما، مقاومت و حماس را توجیه کند.



**استفاده ابزاری صهیونیست ها از سه جوان مفقود شده

تحلیلگران فلسطینی با استناد به عدم پذیرش مسئولیت ربودن این افراد از سوی گروه های فلسطینی، طراحی چنین پروژه ای از سوی صهیونیست ها را در راستای تصاعد تنش با هدف به شکست کشاندن آشتی فلسطینی بین دو گروه فتح و حماس دانستند.

تشکیل دولت وحدت فلسطینی متشکل از دو گروه فتح و حماس که دهه ها بود با هم اختلافات عمیقی داشتند، تجربه ای تاریخی قلمداد می شد و به نتیجه رسیدن این آشتی در مراحل بعدی به معنای هماهنگی بیشتر دو گروه پس از سال ها اختلاف برای احقاق حقوق فلسطینیان بود. به بیان دیگر، رژیم صهیونیستی سال ها توانسته بود از اختلافات و شکاف های بین فتح و حماس بهترین استفاده را برای اختلاف افکنی و امتیازگیری بیشتر ببرد اما همنوایی اخیر فلسطینیان در سمفونی واحد دولت آشتی ملی فلسطین برای صهیونیست ها به مثابه نغمه ای ناموزون و گوشخراش –از قرائت اسراییلی- بود.

در چنین فضایی طرح یک سناریوی امنیتی با توجیه دفاع از شهروندان اسرائیلی می تواند علاوه بر همراهی کردن افکار داخلی رژیم صهیونیستی برای توجیه ضرورت اقدام نظامی علیه فلسطینیان، بازی آشتی فلسطینیان را با پاک کردن صورت مساله (وجود سرزمین هایی برای تشکیل دولت فلسطینی) به هم بزند و تصاعد تنش، فضا را برای امنیتی تر کردن حاشیه امنیتی این رژیم به هدف عقیم گذاشتن تلاش های فلسطینیان آماده کند.

از این گذشته مظلوم نشان دادن اسرائیل می تواند اذهان عمومی داخل اسرائیل و بین المللی را از پرونده های بغرنجی مانند اعتصاب غذای اسرای فلسطینی منحرف کند، پرونده ای حقوق بشری که موج سنگین رسانه ای را علیه این رژیم به وجود آورده است.

پیش از این، فرآیند استفاده رژیم صهیونیستی از موضوع ربوده شدن یا فقدان مشکوک سه اسرائیلی آغاز شده بود. تصاویر منتشر شده در رسانه های اسرائیلی سه جوان خندان را به تصویر می کشید، اقدامی که تحلیلگر شبکه فلسطین الیوم آن را انتخابی زیرکانه برای تحریک بعد انسانی قضیه در افکار عمومی تلقی کرد. اکنون این پروژه وارد مرحله ای عملیاتی تر شده است



** سناریوی ربوده شدن 3 اسراییلی

به گفته تحلیل گران اخباری که در رسانه های اسراییلی منتشر شده است بر مشکوک بودن اصل قضیه ربودن سه نوجوان اسراییلی می افزاید.

بر اساس گزارش رسانه های صهیونیستی، گزارش پلیس اسراییل نشان می داد که یکی از نوجوانان ربوده شده با گوشی تلفن همراهش عملیات ربوده شدن خود و دو نفر دیگر را به مرکز فوریت های پلیس اطلاع می دهد اما این تماس به مدت 14 ساعت نادیده گرفته می شود و بعد از این ساعات، بازرسان ˈشاباکˈ متوجه وجود چنین تماسی می شوند! این تعلل مشکوک باعث شد که چهار افسر پلیس از کار برکنار شوند.



**ابعاد سناریوی مفقود شدن سه اسراییلی

دو هفته پیش این سه صهیونیست به طرز مشکوکی ربوده شدند. رژیم صهیونیستی بدون بررسی موضوع، در اولین موضع گیری ها گروه های مقاومت و به طور خاص حماس را متهم به ربودن آنها کرد. جنبش حماس در همان زمان با رد این اتهام ، اظهار اسرائیلی ها را در راستای سناریویی جدید برای تصاعد تنش علیه غزه دانست و مسئولیت این اقدام را برعهده نگرفت.

برخی تحلیلگران در رسانه های فلسطینی این احتمال را مطرح کردند که طرح ادعای ربوده شدن سه اسرائیلی که برخی رسانه های صهیونیست مانند هاآرتص آنها را سرباز ارتش می دانستند، سناریویی داخلی برای فریب افکار عمومی با هدف توجیه اشغالگری مجدد رژیم اشغالگر قدس و تصرف مجدد کرانه باختری و غزه است..



نتانیاهو: نیروهای اسراییلی در کرانه باختری می مانند

به گزارش مرکز پژوهش های اسرائیلی عکا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی حالا فرصت را برای اشغال مجدد کرانه باختری با توجیه های امنیتی، مناسب می بیند.

نتانیاهو در اظهاراتی که روزنامه معاریو رژیم صهیونیستی منتشر کرد گفت: نیروهای ارتش اسراییل در کرانه باختری و رود اردن برای تضمین سلامت و امنیت اسرائیل نگه خواهد داشت.

وی افزود: دولت فلسطینی نیز باید از حیث اقتصادی و سیاسی تحت سیطره امنیتی اسرائیل قرار گیرد.

نتانیاهو با اشاره به موضوع سه شهروند ربوده شده اسراییلی تصریح کرد: در کرانه باختری به جز ارتش اسرائیل نیرویی نیست که امنیت اسراییل را تضمین کند و تجربه عراق ثابت کرد که نمی توان به نیروهای محلی آموزش دیده به دست غربی ها برای توقف تروریسم اعتماد کرد. ( اشاره نتانیاهو به شکست های اولیه ارتش عراق در برابر تروریست های داعش بود؛ ارتشی که سال ها زیر نظر نیروهای آمریکایی برای مبارزه با تروریسم آموزش دیده بود).

شبس**9241** 1552
کد N367673

وبگردی