آفتاب
وزیر دارایی آلمان:

اتحادیه اروپا بدون انگلیس قابل تصور نیست

اتحادیه اروپا بدون انگلیس قابل تصور نیست

"ولفگانگ شویبله" در خصوص تنش های اخیر بین اتحادیه اروپا و انگلیس بر سر انتخاب رئیس جدید کمیسیون اروپا گفت نمی توان این اتحادیه را بدون انگلیس تصور کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "ولفگانگ شویبله" وزیر دارایی آلمان مخالفت خود را با جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا اعلام کرد. وی در مصاحبه با روزنامه فایننشیال تایمز با اشاره به تهدید انگلیس مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا در صورت انتخاب "ژان کلود یونکر" به ریاست کمیسیون اروپا گفت آلمان تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا این کشور را در اتحادیه نگاه دارد.

به اعتقاد شویبله تصور یک اتحادیه اروپا بدون حضور انگلیس ممکن و پذیرفتنی نیست. وی با بیان این که آلمان و انگلیس نقاط اشتراک زیادی به ویژه در راستای اصلاحات اقتصادی در اتحادیه اروپا دارند بر لزوم همکاری دو کشور در این حوزه تاکید کرد. وزیر دارایی آلمان در ادامه سخنان خود انگلیس را از نظر تاریخی، سیاسی، دموکراتیک و فرهنگی برای اروپا مهم ارزیابی کرد.

"دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس پیشتر تهدید کرده بود در صورت انتخاب نخست وزیر سابق لوکزامبورگ به ریاست کمیسیون اروپا، کشورش از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. این در حالی است که اعضای اتحادیه اروپا در نشست روز جمعه خود با اکثریت آرا با انتخاب یونکر به این سمت موافقت کردند.

در پی این تصمیم، کامرون دیروز طی تماسی تلفنی با یونکر سمت جدید را به وی تبریک گفت. در این گفتگو یونکر به نخست وزیر انگلیس اطمینان داد نگرانی ها و اصلاحات مورد نظر لندن را در دستور کار قرار دهد. گفته می شود کامرون در تلاش است "جاناتان فاول" انگلیسی را به عنوان دبیرکل کمیسیون اروپا به کار بگمارد. بر این اساس وی می کوشد از این طریق سیاست های مورد نظر انگلیس را در کمیسیون به اجرا گذاشته و از اجرای سیاست های مخالف جلوگیری کند.

کد N367451

وبگردی