آفتاب

حزب دمکراتیک خلقهای ترکیه دمیرتاش را نامزد ریاست جمهوری اعلام کرد

حزب دمکراتیک خلقهای ترکیه دمیرتاش را نامزد ریاست جمهوری اعلام کرد

آنکارا - ایرنا - حزب ˈدمکراتیک خلق های ترکیهˈ از منطقه کردنشین این کشور، روز دوشنبه ˈصلاح الدین دمیرتاشˈ را به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آینده ترکیه معرفی کرد.

دمیرتاش رهبر حزب ˈصلح و دمکراسیˈ از مناطق کردنشین ترکیه است که در نماینده استان ˈحکاریˈ در مجلس ملی این کشور می باشد.

وی در گفت و گوهای صلح دولت آنکارا با ˈعبدالله اوج آلانˈ رهبر گروه غیر قانونی ˈپ.ک.کˈ نقش عمده ای دارد .

ˈگنجای گورسویˈ از هیات رهبری حزب دمکراتیک خلق های ترکیه در سخنانی گفت: دمیرتاش را بعد از مشورت با نهادهای حزبی و نیز نهادهای مدنی به عنوان نامزد ریاست جمهوری ترکیه انتخاب کردیم.

دمیرتاش نیز در سخنانی با تشکر از معرفی وی به عنوان نامزد ریاست جمهوری ترکیه ، این مساله را به عنوان دستاوردی مهم برای دمکراسی خواند و گفت: معیارهای مشخصی در جریان تبلیغات انتخاباتی بکار خواهیم برد، از میان مردم برآمده و در میان مردم خواهیم بود.

دمیرتاش با ابراز تاسف از نبود نامزد زن در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه گفت: کمپین انتخاباتی من را بانوان و جوانان پی خواهند گرفت.

وی هفته گذشته در گفت و گو با شبکه تلویزیونی ˈخبرترکˈ گفته بود: در نخستین انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که مرداد ماه آینده ( ماه اوت) در آن رییس جمهوری با رای مستقیم مردم انتخاب می شود ، شرکت خواهد کرد.

وی همچنین در صفحه خود در توییتر نوشت: مایلم نامزد همه گروه های تحت ستم و در حاشیه قرار گرفته در ترکیه باشم.

حزب دمکراتیک خلق ها در مناطق کردنشین ترکیه محبوبیت زیادی دارد.

احزاب ˈجمهوریخواه خلقˈ و ˈحرکت ملیˈ دو حزب اصلی مخالف دولت ترکیه ˈ اکمل الدین احسان اوغلوˈ دبیرکل سابق سازمان همکاری اسلامی را به عنوان نامزد مشترک خود در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده اند.

حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ نیز فردا نامزد خود که به احتمال فراوان ˈرجب طیب اردوغانˈ خواهد بود را معرفی خواهد کرد.
کد N367153

وبگردی