آفتاب
محسنی‌اژه‌ای:/1/

مهرگان امیرخسروی به طور غیابی محاکمه شد/احضار برخی از مدیران بانکی در ارتباط با پرونده "ب.ز"

مهرگان امیرخسروی به طور غیابی محاکمه شد/احضار برخی از مدیران بانکی در ارتباط با پرونده "ب.ز"

بابک زنجانی اعلام کرده که من حاضر هستم اموالم در داخل و خارج از کشور ارزیابی شود و بدهی‌ها نقدا پرداخت گردد.


                           

سخنگوی قوه‌قضاییه از محاکمه غیابی مهرگان امیرخسروی برادر متهم اصلی پرونده فساد بانکی سه هزار میلیارد خبر داد.





به گزارش خبرنگار ایلنا غلامحسین محسنی اژه‌ای درنشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به پرونده بابک زنجانی عنوان کرد: در خصوص پرونده وزارت نفت موسوم به پرونده چند هزار میلیاردی 4 نفر بازداشت هستند که یک نفر از آنها متهم اصلی پرونده است. در ارتباط با این پرونده تعدادی از مدیران بانک‌های ملت، مسکن، مرکزی و وزارت نفت و مدیران قبلی و فعلی در این پرونده هستند که از آنها تحقیق شده و بعضا به عنوان متهم برای آنها قرار صادر شده و هم اکنون نیز آزاد هستند.
وی افزود: البته برخی نیز به عنوان مطلع احضار شده‌اند و تفهیم اتهام آنها صورت نگرفته است.
اژه‌ای خاطر نشان کرد: متهم اصلی پرونده اعلام کرده که من حاضر هستم اموالم در داخل و خارج از کشور ارزیابی شود و بدهی‌ها نقدا پرداخت گردد. در این صورت اگر وزارت نفت حاضر باشد این بدهی‌ها پرداخت خواهد شد.
وی با بیان اینکه 34 هیات کارشناسی برای ارزیابی املاک ب. ز. تشکیل شده و هم اکنون نیز مشغول کار هستند، گفت: بخشی از این اموال به مزایده گذاشته شده ولی هنوز به فروش نرسیده است. سه دسته از افراد نیز از داخل و یا خارج از کشور پیغام داده‌اند و یا مستقیما مراجعه کرده وگفته‌اند که حاضر هستیم بدهی "ب.ز" را بپردازیم و اموالش به نام ما شود. این مسئله نیز در حال بررسی است. اگر به لحاظ قانونی به قیمت مناسبی اموال را بردارند قطعا در تسریع پرونده نیز میسر خواهد بود.
سخنگوی قوه قضاییه یادآور شد: در خصوص زمین این متهم در خیابان ایران زمین نیز یکبار حدود 800 میلیارد کارشناسی شد که پس از اعتراض در کارشناسی دوم این رقم به هزار و700 میلیارد رسید. اخیرا نیز قیمت این زمین حدود 700 میلیارد ارزیابی شده است.
دادستان کل کشور با اشاره به پرونده فساد بزرگ مالی نیز گفت: در این خصوص نیز احکامی که قطعی شده در مرحله اجراست و جزای نقدی برخی از متهمان نیز وصول شده است و مابقی نیز در حال وصول است. بخشی از رد مال‌ها نیز انجام شده و درخصوص بخش دیگر آن درحال مذاکره با بانک‌ها هستیم.
وی افزود: طی روزهای اخیر برادر متهم اصلی این پرونده؛ "مهرگان امیر خسروی" نیز به شکل غیابی محاکمه شد و تشریفات حکم غیابی به پایان رسیده و پرونده به اجرای احکام رفته است.
اژه‌ای افزود: در مورد اموال مهرگان امیر خسروی نیز در حال شناسایی هستیم.
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه اخیرا 22 نفر از متهمان بانک ملی حکمشان قطعی شده است گفت: پرونده این افراد نیز به اجرای احکام رفته است.




                       
کد N367075

وبگردی