آفتاب
بادامچیان در گفتگو با مهر:

خانه احزاب رویدادی پایان یافته است/ خیلی از احزاب اصلاح طلب فولکس واگنی هستند

خانه احزاب رویدادی پایان یافته است/ خیلی از احزاب اصلاح طلب فولکس واگنی هستند

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام ورهبری،با تاکید براینکه نظر قطعی جبهه پیروان مخالفت با تشکیل خانه احزاب است ، گفت: خانه احزاب رویدادی پایان یافته است و با احزاب فولکس واگنی نمی توان خانه احزاب تشکیل داد.

اسدالله بادامچیان در گفتگو با خبرنگار مهر، خانه احزاب را رویدادی پایان یافته دانست و گفت: نمیدانم چرا برخی از گروهها اصراری بلاجهت برای احیای مجدد خانه احزاب دارند.

وی گفت: در دور اول خانه احزاب همه گروهها در آن حضور داشتند و در دور دوم اکثریت آن به دست اصولگرایان افتاد. در دور سوم در انتخابات آن تقلب صورت گرفت و این تشکل صنفی کارآمدی خود را از دست داد.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام ورهبری ادامه داد: در دور چهارم نیز باز تقلب شد و  اصولگرایان در آن شرکت نکردند و در نتیجه به یک تشکلی تبدیل شد که نتوانست حتی موازین قانونی مربوط به خود و کمیسیون ماده 10 احزاب را رعایت کند و وزارت کشور دفترش را پس گرفت و این خانه پلمپ شد.

وی با اشاره به اصرار اصلاح طلبان برای احیای مجدد خانه احزاب، گفت: اصلاح طلبان در صدد آن هستند که جایگاه و پایگاهی برای کار سیاسی خود پیدا کنند . چند نفر دور هم جمع شدند، کمیته اجرایی تشکیل دادند در صورتیکه هیچ انتخاباتی صورت نگرفته است . از طرفی هم شورای مرکزی سابق هم وجاهت قانونی ندارد بنابراین با این خلاء قانونی احیای خانه احزاب معنا ندارد.

بادامچیان با اشاره به خلاءقانونی خانه احزاب ، ادامه داد: تشکیل خانه احزاب در قانون احزاب پیش بینی نشده و حتی در پیش نویس قانون احزاب دولت هم وجود نداشت؛ بنابراین اصرار بر تشکیل موضوعی که در قانون نیست بی مورد است.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: 10 حزب اصلاح طلب که تعدادشان به اندازه انگشتان دست و پا هم نیست آمده اند می خواهند خانه احزاب راه بیندازند، تعداد آنها به اندازه یک دفتر موتلفه در گوشه ایران نیست؛ بنابراین  این یک تلاش بیهوده است و با توجه به سابقه نامناسب این تشکل صنفی اصولگرایان با احیای آن موافقت نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه خیلی از احزاب اصلاح طلب فولکس واگنی هستند ، گفت: یک حزب 3 نفره که حزب نمی شود ، حزب باید حداقل در 10 استان کشور دفتر داشته باشد.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام ورهبری، با تاکید براینکه نظر قطعی جبهه پیروان مخالفت با تشکیل خانه احزاب است ، گفت: حتی آقای غفوری فرد هم تاکید کرده است خودم موافق خانه احزاب هستم اما بدلیل دستور تشکیلاتی نمی توانم موافق باشم.

وی با بیان اینکه باید به دنیال راه اندازی کانون و یا باشگاه احزاب باشیم گفت: باید خود احزاب از جریانات مختلف سیاسی دور هم جمع شوند و برای خود تصمیم بگیرند نه اینکه وزارت کشور وارد عمل شود.

بادامچیان خاطرنشان کرد: اصولگرایان هرگز به اصلاح طلبان کمک نمی کنند تا آنان پایگاهی داشته باشند؛ لذا آنان باید اول موافقت اصولگرایان را کسب کنند و معلوم شود که به دنبال کار سیاسی نیستند.

 

 

کد N367028

وبگردی