آفتاب

احتمال سقوط عمدی پرواز ام.اچ 370 با دستکاری سیستم برق

احتمال سقوط عمدی پرواز ام.اچ 370 با دستکاری سیستم برق

کوالالامپور - ایرنا - محققان به دنبال ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی از احتمال دستکاری در تجهیزات کابین خلبان هواپیما خبر دادند.

به گزارش ایرنا، تارنمای مالایی میل روز دوشنبه نوشت: محققان شواهد احتمالی مبنی بر دستکاری تجهیزات کابین خلبان هواپیمای مالزیایی کشف کرده اند که 114 روز پیش حدود یک ساعت پس از .برخاستن از فرودگاه کوالالامپور و در مسیر پکن مفقود شد.

محققان استرالیایی که در خصوص سقوط این هواپیما تحقیق می کنند فاش کردند قطع اسرارآمیز برق این هواپیمای بوئینگ 777 در طول مراحل اولیه پرواز می تواند بخشی از تلاش برای جلوگیری از تشخیص رادارها باشد.

براساس این گزارش که توسط روزنامه دیلی تلگراف نیز منتشر شده است، واحد اطلاعات ماهواره ای این هواپیما بوئینگ مالزی در کمتر از 90 دقیقه پس از بلند شدن از باند فرودگاه کوالالامپور درخواست برقراری ارتباط با یک ماهواره اینمارست را داشته که این امری غیرمنتظره است.

کارشناسان صنعت هوایی احتمال می دهند قطع برق هواپیما توسط یکی از اعضای کادر پرواز انجام شده باشد.

مقامات استرالیا هفته گذشته نیز فرضیه ای را مطرح کردند و احتمال دادند 239 سرنشین این هواپیما به دلیل وجود نداشتن اکسیژن خفه شده و اجساد آن ها در حالی که هواپیما در هدایت خودکار بوده به اعماق اقیانوس هند سقوط کرده باشد.

این هواپیما به اعتقاد مقامات استرالیا با هدایتگر خودکار پرواز کرده و به همین دلیل ماهواره ها توانسته اند مسیر طی شده را شناسایی کنند.

دو روزنامه نگار نیوزیلندی نیز هفته گذشته از دیدار با همسر خلبان این هواپیما خبر دادند و اعلام کردند وی به صراحت انگشت اتهام را به سمت خلبان و کمک خلبان نشانه رفته است.

مالزی اینسایدر نیز دوم تیر ماه اعلام کرد تحقیقات رسمی پلیس مالزی پس از اثبات دخالت نداشتن سایر مسافرین این پرواز در ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 باعث شد خلبان این پرواز همچنان در ردیف اول متهمان این پرواز باقی بماند.

ˈزهریه احمد شاهˈ خلبان خطوط هوایی مالزی در شبیه ساز پرواز که در منزل وی یافت شد مسیر پرواز را به جزیره ای دورافتاده در آب های جنوبی اقیانوس هند تغییر داده بود.

ˈهیو دان لیویˈ رییس خطوط هوایی مالزی اخیرا با تاکید بر این که پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی این کشور در جنوب اقیانوس هند از بین رفته است، گفت که مشخص شدن سرنوشت این هواپیما ممکن است چند دهه زمان لازم داشته باشد.

آساق**1611
کد N367003

وبگردی