آفتاب

ابوبکر البغدادی رسما خلیفه شد!

ابوبکر البغدادی رسما خلیفه شد!

سخنگوی گروه تروریستی داعش با اعلام حذف دو واژه عراق و شام از نام خود و اعلام برپایی خلافت اسلامی،ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه تروریستی را به عنوان خلیفه مسلمانان اعلام کرد.

به گزارش مهر، "ابومحمد العدنانی" سخنگوی داعش شب گذشته در یک فایل تصویری که به علت مسائل امنیتی به صورت مخدوش و به طور گسترده از سوی شبکه های عربی نظیر العربیه و الجزیره پوشش داده شد، با اعلام برپایی "خلافت اسلامی"، بر لزوم بیعت عناصر این گروه با ابوبکر البغدادی به عنوان خلیفه مسلمانان تاکید کرد.

عدنانی با بیان این که بزرگان و سران و مجلس شورای داعش برپایی "خلافت اسلامی" ادعایی خود را تصویب کرده‌اند، افزود: این عده بیعت خود را با شیخ مجاهد ابوبکر بغدادی اعلام کرده و او را به عنوان خلیفه مسلمانان منصوب کرده‌اند و وی نیز با پذیرش این منصب، رهبر و خلیفه مسلمانان در سراسر جهان شده است.

در این فایل تصویری که در آن چهره عدنانی به صورت مخدوش ارائه می شد اما تصاویر افراد کنار وی واضح بود، آمده است: از این پس پسوند "عراق و شام" از انتهای نام دولت اسلامی عراق و شام حذف می‌شود و در تمامی عناوین و مکاتبات رسمی تنها نام "دولت اسلامی" ذکر خواهد شد.

سخنگوی گروه تروریستی داعش در اظهارات خود از تعیین ابوبکر البغدادی به خلافت توسط شورای حل و عقد خبر داده است. شورای "اهل حل و عقد" که به آن اشاره شده، یادآور همان شورایی است که بلافاصله پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) و در حالی که اصحاب وفادار ایشان مشغول تدفین آن حضرت بودند، تشکیل شد و در آن افرادی گرد هم آمدند و برخلاف آنچه خدا و رسول از پیش تعیین کرده بودند، به انتخاب خود خلیفه ای برگزیدند و به اجبار از دیگران هم برای او بیعت گرفتند.
کد N366944

وبگردی