آفتاب

پیشنهاد پیونگ یانگ برای توقف خصومت‌های نظامی دو کره

پیشنهاد پیونگ یانگ برای توقف خصومت‌های نظامی دو کره

دولت کره شمالی امروز (دوشنبه) پیشنهاد داد که دو کره تمام فعالیت‌های نظامی خصمانه خود را متوقف کنند؛ این اقدام نشان دهنده تمایل پیونگ یانگ برای صلح پیش از سفر شی جینپینگ به سئول است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) گزارش داد، کمیسیون دفاع ملی کره شمالی که بالاترین هیات نظامی ارتش این کشور محسوب می‌شود، این پیشنهاد را مطرح کرده است.

این پیشنهاد ساعاتی پس از آن مطرح شد که کره شمالی دومین آزمایش موشکی خود طی روزهای اخیر را تایید کرد.

این کمیسیون اعلام کرد: کره شمالی آماده است که تمام اقدامات تحریک آمیز لفظی و تهمت‌زدن‌ها را از روز جمعه همین هفته متوقف کند و دولت سئول هم باید همین اقدام را انجام دهد.

پیونگ یانگ همچنین توقف رزمایش‌ها و سایر فعالیت‌های نظامی خصمانه در نزدیکی مرز دریایی مورد مناقشه در دریای زرد را از روز جمعه خواستار شد. مرز دریایی مورد مناقشه میان دو کره اغلب محل تنش است. با این حال از سال 2010 هیچ درگیری مسلحانه مستقیمی صورت نگرفته است و دو طرف تنها به شلیک هشدار و برگزاری رزمایش بسنده کرده‌اند.

کره شمالی همچنین از سئول درخواست کرد تا رزمایش‌های نظامی سالانه و مشترک با آمریکا را که قرار است در ماه اوت برگزار شود، لغو کند. شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین قرار است روز پنج‌شنبه و جمعه به سئول سفر کرده و با پارک گئون های، رئیس جمهوری کره جنوبی، پیش از رفتن به پیونگ یانگ دیدار و گفتگو کند. چین تنها متحد اصلی و حامی مهم اقتصادی کره شمالی است.

انتهای پیام

کد N366942

وبگردی