آفتاب
پیام رییس سازمان توسعه تجارت ایران به مناسبت روز ملی صنعت و معدن؛

حوزه صنعت و معدن نیازمند اصلاح حیطه عملکردها با مشارکت بخش خصوصی است

حوزه صنعت و معدن نیازمند اصلاح حیطه عملکردها با مشارکت بخش خصوصی است

رییس سازمان توسعه تجارت در پیامی ضمن گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن، راه توسعه روزافزون این عرصه را اصلاح حیطه عملکردها با مشارکت بخش خصوصی دانست.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، پیام ولی‌الله افخمی‌راد به شرح زیر است:
روز ملی صنعت و معدن را كه روز تجدید عهد و پیمان دولت و ملت با جهادگران عرصه صنعت و معدن است به همه تلاشگران، كارآفرینان، مدیران و كاركنان این عرصه تبریك می‌گویم و از تلاش ستودنی مردان و زنانی كه در سنگر جهاد اقتصادی استوارانه، عزت و اقتدار ایران اسلامی را سرلوحه امور خویش قرار داده‌اند تقدیر و تشكر می‌كنم.

روز ملی صنعت و معدن فرصتی است تا با تبیین و معرفی دستاوردهای صنعتی و معدنی كشور عزیزمان ایران، نقش كلیدی این دو حوزه را در اقتصاد و تحقق اهداف بلندمدت كشور یادآور شویم. عرصه‌ای كه تلاش‌های تحسین‌برانگیز غیورمردان پولادین، چرخ‌های موتور پیشرفت کشور را به حرکت درآورده و با عزمی ملی و مدیریتی جهادی به پیش می‌رود.

تردیدی نیست که تكیه بر توانمندی‌های صنعتی و معدنی و زبدگی و پختگی نیروی انسانی از اساسی‌ترین عناصر جریان توسعه اقتصادی محسوب می‌شود. مجموعه ذخایر معدنی غنی و قابلیت‌های صنعتی بالای کشورمان، در کنار نیروی انسانی توانمند، نه‌تنها به لحاظ کمی و کیفی قوس صعودی را در تولید منجر شده، بلکه سهم صادراتی بیشتر و ارزش افزوده بالاتری را نیز برای کشور به ارمغان آورده و جایگاه ایران اسلامی را در منطقه و جهان پایدار و مستحکم کرده است.

بهره‌مندی از هوشمندی و خلاقیت، شاه‌كلیدی است كه درهای موفقیت و پیشرفت را در برابر عزم راسخ حماسه‌سازان عرصه صنعت و معدن گشوده و هدایتگر قطار پیشرفت و توسعه در مسیر صحیح آن بوده است.

بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن مجالی است تا در پرتو منویات مقام معظم رهبری، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را چراغ راه خویش قرار داده و با همکاری و همراهی بخش دولتی و خصوصی با عزم ملی و مدیریت جهادی در راستای سند چشم‌انداز 20 ساله و برنامه توسعه گام برداریم و در این راه با تدبیر و برنامه‌ریزی، مكانیزم‌های مناسبی را برای استفاده از ظرفیت‌ها طراحی و تدوین کنیم و اصلاحات لازم را در حیطه عملكردها، به انجام رسانیم و فراموش نکنیم که راه توسعه و پیشرفت از معبر درایت، تدبیر، عقل و منطق می‌گذرد و در این مسیر باید از تجارب موفق سایر کشورها بهره شایسته را ببریم.

روز صنعت و معدن زمانی است تا ضمن ارج نهادن به تلاش‌های بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر تلاشگران این عرصه، مسیر خویش را با تأسی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید برای کسب جایگاه نخست منطقه و پیشگامی در تحولات شتابنده بین‌المللی هموار کنیم و با استعانت از خداوند قادر متعال، آغازگر فصل نوینی باشیم که اعتلای ایران اسلامی و شکوفایی اقتصاد و تجارت از ثمرات شیرین آن باشد.

کد N366934

وبگردی