آفتاب

کره شمالی خواستار پایان دادن به خصومت ها در شبه جزیره کره شد

کره شمالی خواستار پایان دادن به خصومت ها در شبه جزیره کره شد

تهران - ایرنا - کره شمالی روز دوشنبه خواستار لغو رزمایش های نظامی سالانه کره جنوبی با آمریکا به منظور پایان دادن به خصومت های جاری در شبه جزیره کره شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از سئول، ˈکمیسیون دفاعیˈ کره شمالی با انتشار بیانیه یی خواستار لغو بی درنگ رزمایش های برنامه ریزی شده کره جنوبی و آمریکا در ماه اوت (مرداد) شده و اعلام کرد: این گونه اقدام ها موجب دامن زدن به خصومت های بیشتر در منطقه می شود.

در بیانیه همچنین پیشنهاد شده است که دو کره از روز جمعه 4 ژوییه (13تیر) که چهل و دومین سالروز انتشار بیانیه مشترک تاریخی اتحاد دو کره در سال 1972 میلادی است، اقدام های نظامی خصومت آمیز علیه یکدیگر در مناطق مرزی و نیز جنگ روانی فیمابین را متوقف کنند.

این گزارش حاکی است: کره شمالی پیش از این نیز بارها خواستار پایان دادن به رزمایش های نظامی کره جنوبی و آمریکا در شبه جزیره کره شده است.

چهل هزار نفر از نیروهای آمریکایی و کره جنوبی در شبه جزیره کره هرساله سرگرم مانورهای مشترک نظامی هستند. بمب افکن های آمریکایی همراه با هواپیماهای جنگی و زیردریایی های این کشور در این عملیات که هدف از آن تقویت امنیت و آمادگی نظامی کره جنوبی است، شرکت دارند. هدف واشنگتن از این مانورها مطمئن کردن کره جنوبی نسبت به تعهدات آمریکا در مورد ائتلاف با کره جنوبی و نیز افزایش امکانات بازدارنده این کشور است. ولی ظاهرا کره شمالی در مورد هدف این مانورها با آمریکا هم عقیده نیست و مدعی است که این تمرینات می تواند پوششی برای آمادگی جهت یک حمله غافلگیرانه باشد.

همچنین حضور ارتش آمریکا در کره جنوبی با 28 هزار و 500 نیرو عملا این منطقه را به سمت بی ثباتی و تشنج سوق داده و سبب شده است تا دو کشور کره شمالی و کره جنوبی که از سال 1950 میلادی تاکنون در شرایط نه جنگ نه صلح بسر می برند به مرز یک جنگ فراگیر نزدیک شوند.

آساق 1450**1392
کد N366710

وبگردی