آفتاب

جنگ روانی صهیونیست ها علیه حماس

جنگ روانی صهیونیست ها علیه حماس

تهران – ایرنا - رژیم صهیونیستی در تلاش برای به راه انداختن جنگ روانی علیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، صدها آبنبات را در دو شهر بزرگ کرانه باختری توزیع کرده است.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی ˈمعاˈ، ساکنان فلسطینی شهرهای ˈنابلسˈ و ˈرام اللهˈ روز گذشته (یکشنبه) اعلام کردند هواپیماها و بالگردهای رژیم صهیونیستی، صدها آبنبات چوبی را از فراز خیابان ها و کوچه های این دو شهر به پایین ریختند. به گفته شاهدان، روی این آبنبات ها نوشته شده بود: رمضان مبارک... کمی شیرینی بفرمایید، هرچند حماس زندگی را در کرانه باختری بر شما تلخ کرده است.

ساکنان شهر نابلس همچنین اعلام کردند که نظامیان صهیونیست نیز این آبنبات ها را در خیابان های شهر پخش می کردند.

حضور ارتش این رژیم طی دو هفته گذشته و به بهانه عملیات برای یافتن سه نوجوان اسراییلی گم شده، در خیابان ها و مناطق کرانه باختری سنگین تر شده است. جستجوی خانه به خانه و یورش به مناطق مسکونی، برای بازداشت فلسطینیان به کشته شدن 7 غیر نظامی و زخمی شدن بیش از یکصد و 30 غیرنظامی فلسطینی منجر شده است. در جریان این تجسس، همچنین 600 فلسطینی بازداشت شده اند.

خبرگزاری معا می افزاید: توزیع آبنبات های مذکور بخشی از ˈجنگ روانیˈ نیروهای اشغالگر برای تحریک افکار عمومی فلسطین علیه حماس است.

رژیم صهیونیستی حماس را به ˈربودنˈ سه نوجوان مفقود شده، متهم کرده است.

به نوشته معا، توزیع آبنبات نخستین نمونه از جنگ تبلیغاتی رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر علیه حماس نیست.

پنجشنبه گذشته نیز نظامیان صهیونیست در یورش به نابلس، بسته های کبریت را در خیابان های این شهر پخش کردند که روی آن ها به زبان عربی نوشته شده بود: مراقب باشید! حماس دارد کرانه غربی را به آتش می کشد.

پایگاه خبری صهیونیستی ˈتایمز آو اسراییلˈ به نقل از یک افسر بازنشسته ارتش این رژیم و عضو کمیته جنگ روانی در طول انتفاضه اول (1987)، احتمال اثربخشی این گونه اقدامات را بعید دانست و افزود: به نظر من این روش منعکس کننده تفکر غربی در جامعه ای شرقی است.

وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: در این شیوه تبلیغاتی، بیشتر خود اسراییلی ها جنگ روانی را احساس خواهند کرد و در مورد فلسطینی ها تاثیر چندانی نخواهد داشت.

ˈسمیح حمودهˈ استاد علوم سیاسی دانشگاه فلسطینی ˈبئر زیتˈ نیز معتقد است که اقدام رژیم صهیونیستی در زمینه توزیع آبنبات میان فلسطینی ها نتیجه عکس خواهد داد.

وی گفت: این گونه اقدامات حتی باعث همگرایی بیشتر میان فلسطینیان و حماس خواهد شد، زیرا آن ها از سیاست های اسراییل خشمگین هستند و از کسانی که در مقابل اسراییل بایستند، حمایت می کنند.

خاورم**9156/1275
کد N366709

وبگردی