آفتاب

جاده تکریت سامرا از لوث تروریست های داعش پاکسازی شد

جاده تکریت سامرا از لوث تروریست های داعش پاکسازی شد

تهران - ایرنا - ارتش عراق و نیروهای داوطلب جاده مواصلاتی میان تکریت و سامرا در استان صلاح الدین را از لوث وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، هم اکنون شهرستان الدجیل در استان صلاح الدین در آرامش بسر می برد و ساکنان آن زندگی عادی خود را سپری می کنند.

بر اساس این گزارش، 35 تروریست داعش در طی عملیات ارتش عراق در جنوب سامرا در استان صلاح الدین به هلاکت رسیدند.

از شهر اشغال شده موصل نیز خبر می رسد که 1500 خانواده عراقی خانه و کاشانه خود را ترک کرده و به استانهای جنوبی و مرکزی مهاجرت کرده اند.

از سوی دیگر امام مسجد جامع یونس (ع) پیامبر در استان نینوا توسط باندهای جنایتکار داعش اعدام شد. تروریست های داعش در این استان 4 دادگاه تشکیل دادند که یکی از آنها مسوول رسیدگی به امور زنان است.

همچنین در دو منطقه الصقلاویه و سده الفلوجه در استان الانبار هشت تروریست کشته و خودروهای آنها به آتش کشیده شد. نیروهای ارتش عراق در این استان 35 تروریست را به قتل رسانده و بر منطقه حدیثه تسلط یافتند.

از سوی دیگر 23 سرکرده گروهک تروریست داعش به خارج از شهر فلوجه واقع در استان الانبار گریخته اند.

تروریست های داعش در منطقه دلی عباس استان دیاله نیز متحمل تلفات سنگینی شدند و یکی از رهبران تشکیلات تروریستی نقشبندیه در ناحیه منصوریه این استان هم به هلاکت رسید.

خبرنگار شبکه العراقیه با حضور در گذرگاه مرزی طریبیل واقع در مرز عراق و اردن به شایعه تسلط تروریستها بر این گذرگاه پایان بخشید.

همچنین نیروی هوایی عراق مراکز تجمع گروهک داعش در موصل را مورد هدف قرار داد.

ستاد فرماندهی عملیات سامرا نیز از فرار تروریست های داعش به سمت منطقه شرقاط خبر داد.

از سوی دیگر از عراق خبر می رسد که سیاستمداران عراقی خواستار متعهد ماندن جریانهای سیاسی این کشور به حضور در جلسه روز سه شنبه پارلمان شدند.

خاورم ** 1487 **7074**1275
کد N366609

وبگردی